آخرین باری که گوشی هوشمند خودتان را با استفاده از روش‌های نوین قفل‌گذاری همانند قفل بیومتریک که شامل حسگر اثرانگشت و تشخیص چهره و نوعی قفل دیجیتال است، قفل کردید کی بود؟ دوست ندارید درب خانه خودتان را هم راحت‌تر و ایمن‌تر قفل کنید؟

معرفی قفل دیجیتالی

خواه یا ناخواه مجبور خواهیم شد درب خانه‌های خودمان را به قفل دیجیتال مجهز کنیم. این روزها دیگر درب‌های دارای قفل سنتی نه تنها دارای زیبایی همانند قفل های دیجیتال یا قفل هوشمند نیستند، بلکه امنیت بسیار ضعیفی هم دارند. قفل هوشمند سیستم پیشرفته‌تری نسبت به قفل سنتی دارد. قفل دیجیتال دارای قابلیت اتصال به اینترنت است؛ یعنی شما می‌توانید از دفتر کار خودتان، درب منزل را به روی میهمانان خودتان باز و بسته کنید.

علاوه بر این این قفل ها روزانه به شما گزارشی در مورد باز و بسته شدن درب می‌تواند ارسال کند. با وجود قفل هوشمند خیالتان از بابت امنیت خانه راحت می‌شود. قفل دیجیتال همچنین قابلیت‌های دیگری همانند توانایی باز و بسته شدن با استفاده از حسگرهای بیومتریک و صفحه‌کلید را دارد. این قفل ها با وجود این که زیبایی صدچندانی نسبت به قفل‌های سنتی دارند، امنیت بیشتر و همچنین کارایی بالاتری از خود نسبت به قفل سنتی نشان داده‌اند.

از دیگر ویژگی‌های قفل دیجیتال بی‌نیازی از تکثیر کلید برای همه اعضای خانواده است. شما به راحتی می‌توانید پروفایل مخصوص خانواده برای اثرانگشت، رمز ورود یا تشخیص چهره ایجاد کنید و به اعضای خانواده خود اجازه ورود به خانه بدهید.

خرید و نصب قفل های هوشمند

برای نصب کردن این قفل ها لازم نیست که شما درب منزل خودتان را عوض کنید. این قفل‌ها می‌توانند به راحتی جایگزین قفل سنتی شوند. به هنگام خرید قفل دیجیتال از فروشنده در مورد سطح امنیتی و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش آن‌ها سؤال کنید. وقت ان رسیده است که به زندگی هوشمند سلام کنید. چه بهتر که آغاز این زندگی هوشمند از درب منزل ما باشد.