کنترل روشنایی هوشمند

از آنجا که سیستم های روشنایی سهم عمده ای از مصرف انرژی در ساختمان را به خود اختصاص می دهند. در یک سیستم ساختمان هوشمند با استفاده از سنسورهای تشخیص حضور ، سنسورهای نور محیط و نصب کلید هوشمند علاوه بر امکان تنظیم قرار گرفتن در معرض محیط ، از مصرف انرژی به میزان قابل توجهی کاسته می شود.
قابلیت روشنایی محیط: در یک خانه هوشمند می توان نور محیط را مطابق با برنامه های مختلف تنظیم کرد که علاوه بر زیباسازی محیط خانه، تاثیر بسزایی در روحیه ساکنان دارد.
بهینه سازی مصرف انرژی: سیستم هوشمند از این مزیت برخوردار است که می تواند میزان روشنایی تعدادی از خطوط را مطابق با شرایط مطلوب از ۰ تا ۱۰۰ درصد خروجی تنظیم کند ، که علاوه بر زیبایی محیط ، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند.
امکان کنترل سیستم روشنایی با توجه به شدت نور محیط: می توان به طور خودکار تعدادی چراغ خاموش را خاموش کرد تا در صورت کاهش درصد نور محیط از سطح مطلوب و برعکس ، از هدر رفت انرژی جلوگیری شود.
کنترل سیستم روشنایی مبتنی بر سنسور: در محیط های غیر مسکونی ، سیستم روشنایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی خاموش می شود و در هنگام شناسایی افراد به طور خودکار فعال می شود.

  • امکان کنترل و فرماندهی سیستم روشنایی در فضای باز با ارسال پیامک
  • امکان کنترل و فرماندهی سیستم روشنایی در هر نقطه از خانه از طریق ریموت
  • امکان کنترل سیستم روشنایی کلیه مناطق از طریق موبایل یا تبلت
  • امکان کنترل سیستم روشنایی در کلیه مناطق اتاق خواب استاد

سیستم های کنترل درب و پنجره هوشمند

این سیستم هوشمند می تواند به راحتی انواع مختلفی از مدل های پرده، کرکره و سایبان را کنترل کند. در سیستم های هوشمند، پرده ها را می توان به طور خودکار در مواقع مختلف و یا توسط عواملی مانند شدت روشنایی در محیط داخلی و خارجی یا شدت گرمای محیط باز، بدون نیاز به زمان و انرژی برای مدیریت وضعیت پرده، مورد استفاده قرار داد، همچنین با استفاده از این قابلیت میتوان امنیت درب ها و پنجره هایی که از این سیستم استفاده میکنند را تامین کرد. یکی از محبوب ترین وسایلی که در این سیستم استفاده میشود، قفل دیجیتال است.

سیستم گرمایشی و سرمایشی

برای کنترل سیستم خنک کننده و گرمایشی که توسط سیستم تهویه هوا هوشمند پدید آمده است، کاربر دمای پیش فرض را تنظیم میکند. در این حالت، هنگامی که دمای اتاق به حد مطلوب برسد، برنامه از پیش تنظیم شده سیستم خنک کننده و گرمایش را متوقف می کند و این باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

شاید بگویید که این کار با استفاده از ترموستاتهای سنتی هم امکان پیر است، اما سیستم هوشمند می تواند باز شدن درب یا پنجره به سرعت تشخیص دهد و شکل کاملا اتوماتیک و خودکار شرمایش و گرمایش را کنترل نماید. اینکار از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

ویژگی های سیستم های سرمایشی و گرمایشی

  • امکان کنترل سیستمهای سرمایشی و گرمایشی به صورت جداگانه
  • امکان کنترل سیستم خنک کننده و گرمایش بر اساس سناریوهای مختلفی از قبیل: ورود ، خروج ، مهمان ، سناریوی خواب و غیره. به عنوان مثال، در سناریوی
  • Exit امکان خنک کردن سیستم از پنل یا از طریق موبایل یا تبلت وجود دارد با اینکار سیستک گرمایشی تمام خانه خاموش خواهد شد.
  • امکان کنترل و فرماندهی سیستم خنک کننده و گرمایش در با ارسال پیام کوتاه، با فرض اینکه قبل از ورود به خانه با ارسال یک پیام کوتاه، سیستم سرمایشی و
  • گرمایشی را در دمای مورد نظر تنظیم کنید.
  • امکان کنترل از راه دور
  • امکان متصل کردن سیستم به تلفن همراه یا تبلت

سیستم کنترل از راه دور ساختمان هوشمند

با استفاده از سیستم کنترل هوشمند میتوان تمام وسایلی را که به این سیستم متصل شده اند را به راحتی از راه دور و با استفاده از تلفن همراه، اینترنت و پیامک کنترل کرد.