منظور از ورودی ساختمان همان درب ورود به آن است، که با عملکرد های مختلفی مانند قفل و درب های ضد سرقت محافظت میشوند، تا بتوانند حریم خصوصی شما را حفظ کنند، برای همین درب خانه و ساختمان یکی از مولفه های اساسی در امنیت آن شناخته میشود، به طوری که اکنون هیچ ساختمان و خانه ای را بدون درب نخواهید یافت.

درب ساختمان ها با توجه به آلیاژ ها و جنسی که از آن ساخته شده اند در طیف های گسترده ای دسته بندی میشوند، اما اگر قصد خرید یک درب ایمن برای ساختمان خود را دارید و قصد دارید با انواع مختلف آنها آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

دسته بندی اصلی درب های ساختمان

درب ها به طور کلی به دو نوع درب های داخلی و خارجی ساختمان تقسیم میشوند که هر یک دارای ویژگی های خاص خود هستند.

درب داخلی ساختمان

منظور از درب داخلی، به درب اتاق ها و بخش های داخل یک واحد است که بخش های مختلف داخل خانه را از هم جدا میکند، این درب ها معمولا از جنس توخالی ساخته شده اند و قابلیت جدا سازی بخش های داخلی مختلف داخل ساختمان را برعهده دارد.

درب ورودی داخلی ساختمان

در واقع درب هر واحد مسکونی، که بخش های داخلی ساختمان را از فضای بیرونی آن جدا میکند،درب ورودی داخلی است، و معمولا درب های آپارتمان ها از این نوع هستند.

درب ورودی خارجی ساختمان

این درب در واقع درب اصلی ساختمان است که فضای حیاط و یا ورودی اصلی ساختمان که در کوچه یا خیابان است را جدا میکند، این درب ها به این دلیل که باید خانه را در برابر عوامل خارجی مقاومت کنند و همچنین در معرض شرایط آب و هوایی مختلف، باران، برف و آفتاب قرار دارند باید مقاومت بیشتری از درب های دیگر داشته باشند تا امنیت ساختمان را تامین کنند.

انواع درب از نظر مواد تشکیل دهنده

درب چوبی: این درب ها برای تفکیک فضای داخلی ساختمان استفاده میشوند. معمولا درب اتاق ها یا درب آپارتمان را از این جنس میسازند.
درب فولادی: این درب ها در مقایسه با انواع دیگر از استحکام بالاتری برخوردار هستند، معمولا درب های اصلی یا همان درب خارجی ساختمان که به کوچه و خیابان باز میشوند را از این جنس میسازند.
درب های آلومینیومی: به دلیل مقاومت زیاد آلومینیوم در برابر رطوبت، به طور معمول درب های، استخر ها، سرویس بهداشتی و حمام را از جنس آلومینیوم میسازند.
درب شیشه ای: جنس درب های شیشه ای از جنس، شیشه سکوریت ساخته میشود، این درب ها بیشتر در مکان های تجاری مورد استفاده قرار میگیرند. قفل دیجیتال مارس گزینه ای مناسب برای نصب روی این درب ها است.
درب های ضد سرقت: همانطور که از نام درب ضد سرقت مشخص است، امنیت بالایی دارد و در برابر فشار، تخریب و یا برش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است، میتوان از این درب ها در مکان های امنیتی، تجاری و مسکونی استفاده کنیم.