به نظر میرسد که درب های چوبی امنیت پایین تری داشته باشند، اما به این دلیل که درب های داخلی ساختمان ها را به جنس چوب میسازند، ضروری است که از قفل هایی روی این درب ها استفاده شود که امنیت بالاتری داشته باشند و حریم خصوصی در آنها بیشتر حفظ شود. قفل دیجیتال استفاده شده روی درب های چوبی با قفل هایی که روی درب های فلزی استفاده میشوند متفاوت هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این نوشته به بررسی انواع قفل امنیتی درب چوبی بپردازیم.

از آنجایی که معمولا درب های اپارتمان ها و درب های داخلی ساختمان ها را از جنس چوبی میسازند. به همین دلیل هم استفاده از راهکارهایی که ایمنی آنها را بالا ببرد مهم و ضروری است. و به دلیل وجود انواع مختلف این قفل ها در ادامه تفاوت های محبوب ترین مدل ها را بررسی میکنیم تا انتخاب خوبی داشته باشید.

انواع قفل درب چوبی

قفل مکانیکی

قفل مکانیکی درب چوبی

با وجود تکنولوژی های جدید و زیاد همچنان پرکاربرد ترین قفل های مورد استفاده در همه مکان ها قفل های مکانیکی هستند، مهمترین دلیلی که از نوع قفل ها بیشتر استفاده میشود، قیمت ارزان و فراوانی آنها در بازار است، همچنین اگر خودتان کمی با کار با آچار و پیچ گوشتی آشنایی داشته باشید میتوانید قفل را نصب کنید.
خود قفل های مکانیکی دارای انواع مختلفی هستند، که با توجه به نوع ساخت و ماهیتی که دارند دارای انواع مختلفی هستند. اما به این دلیل که فناوری مورد استفاده در این قفل ها طی سال ها تغییر نکرده است همه سارقان نحوه باز کردن آنها را میدانند و توانایی باز کردن آنها را در زمانی کمتر از یک دقیقه را دارند.
از دیگر عیوب این قفل ها میتوان به گم شدن کلید ها و جا گذاشتنشان در داخل خانه اشاره داشت که گاها مشکلات بسیار زیادی را برای صاحبان خانه ها ایجاد میکند.

قفل هوشمند دیجیتال

انواع قفل هوشمند درب چوبی

یکی دیگر از انواع قفل امنیتی درب چوبی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند، قفل هوشمند هستند، این قفل ها با استفاده از باتری های قلمی و با تکنولوژی خاص کار میکنند.
از تکنولوژی های مورد استفاده در این قفل ها میتوان به تکنولوژی های اثرانگشتی، کارتی و رمزهای دیجیتالی اشاره داشت.