قفل دیجیتال نه تنها راحتی بلکه امنیت و آرامش خاطر را برای فضاهای مختلف به ارمغان می‌آورد. بدین دلیل که این نوع قفل هوشمند‌ تنها با یک کد عبور یا اثر انگشت باز می‌شود، با گوشی همراه قابل کنترل است و می‌تواند به سایر دستگاه‌های هوشمند مانند دوربین‌های امنیتی متصل شود.

بهترین قفل الکترونیکی به کاربران این امکان را می‌دهد که از راه دور، درب منزل یا محیط کار خود را باز کرده یا قفل کند. اما سؤال مهمی که اغلب خریداران می‌پرسند این است: «بهترین قفل های دیجیتال سال ۲۰۲۱ کدامند؟» برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید.

بهترین قفل های دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارند؟

انتخاب بهترین قفل های دیجیتال بازار جهان و ایران تابع یکسری از عوامل مختلف مانند برند، کشور سازنده، کیفیت، متریال ساخت، آپشن‌های هوشمند و گارانتی است. نظرات مشتریان نیز در انتخاب قفل هوشمند خوب بسیار مؤثر است.

اگر بخواهیم در مورد کشور سازنده بحث کنیم، باید بگوییم کشورهای آمریکای شمالی، کشورهای اروپایی و آسیای شرقی بهترین قفل های دیجیتال بازارهای جهانی را تولید می کنند. در سطح پایین می‌توان کشوری مانند چین قرار دارد که اغلب در لیست بهترین‌ها قرار ندارد.

کشور سازنده و برند قفل می‌تواند متریال، جنس بدنه و کیفیت قسمت‌های مختلف محصول را مشخص کند. هر چه قفل دیجیتال از برند مشهورتری بوده و کشور سازنده آن جزء سه مورد بیان شده در بالا باشد، قفل مورد نظر از بهترین محصولات بازار است.

در مورد قفل هوشمند هم باید بگوییم که این ویژگی‌ها بسته به نیازهای خریدارن متفاوت است؛ خریداری ممکن است به دنبال قفلی باشد که با سیستم دستیار گوگل هماهنگ باشد، خریداری نیز وجود دارد که قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را دوست دارد.

بنابراین، ویژگی‌های محصول بیش از آنکه بتوانند عناصری برای تعیین بهترین قفل دیجیتال باشند، بیشتر به علاقه‌مندی‌های مشتریان مرتبط هستند. اما هر چه ویژگی‌های یک قفل کامل بوده و تجربه کاربری خوبی را برای افراد به ارمغان آورد، می‌توان آن محصول را جزء بهترین‌های بازار دسته‌بندی کرد.

مورد آخر به گارانتی قفل الکترونیکی مرتبط است، به این معنا که هر چه گارانتی خدمات مناسب‌تری را شامل شود و تیم تولیده کننده محصول پاسخگوتر باشد، یقیناً قفل محبوبیت بیشتری در بین مردم خواهد داشت.

بهترین قفل های دیجیتال سال ۲۰۲۱ کدامند؟

 

قفل دیجیتال یوکا (Yucca)

قفل دیجیتال یوکا Yucca

بازدید از سایت قفل دیجیتال یوکا
راحتی، تجربه شاد و فراموش نشدنی هدف اصلی برند یوكا برای طراحی یک محصول است. محصولات یوکا شاهکارهایی درجه یک از دنیای تکنولوژی هستند که نهایت آرامش و اطمینان را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. طراحی چشم نواز، متریال بادوام، فنآوری نسل جدید، وعده‌هایی هستند که یوکا با چشم انداز دائمی خود به آینده توانسته به آنها تحقق ببخشد.

از زمان راه اندازی این برند در سال ۲۰۰۸ و در کره جنوبی، یوکا تمرکز خود را بر روی تحقیق و توسعه فنآوری خانه هوشمند از جمله اتوماسیون خانه، کنترل دسترسی هوشمند، امنیت خانه و موارد دیگر قرار داده است. با تلاش بی‌وقفه در تحقیق و توسعه و ارائه پاسخی پویا به خواسته‌های بازار، یوکا به سرعت در حال پیشرفت در صنعت فنآوری بیومتریک در بازارهای جهانی است.

یوكا راه حل‌های پیشرفته احراز هویت بیومتریک را طراحی و توسعه داده است. خطوط اصلی تولیدات یوكا شامل محصولات كاربردی – سخت افزاری مانند قفل درب منازل، سیستم‌های كنترل دسترسی و تجهیزات هتلی است.

قفل‌ها و دستگیره‌های دیجیتال یوکا از تکنولوژی‌های کارتی، صفحه کلید و بیومتریک مانند اثرانگشت، تشخیص از طریق عنبیه چشم و کف دست استفاده می‌کنند. همۀ اینها از کیفیت بالای ساخت، متریال بادوام، طراحی مدرن و ارگونومیک، ضد هک، ضد نفوذ، آپشن های مختلف امنیتی و راحتی و دقت بالا در عملکرد بهره می‌برند.

یوكا نه تنها پیشگام وسائل هوشمند در کشور كره جنوبی است بلكه ارائه دهنده راه‌حل‌های فنآوری هوشمند برای کاربری های مسکونی، تجاری (مانند هتل‌ها) و اداری است. کلیه محصولات برند یوکا در بازارهای ایران به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می‌شود.

قفل الکترونیکی سامسونگ (Samsung)

قفل الکترونیکی سامسونگ Samsung

بازدید از سایت قفل دیجیتال سامسونگ
برند مشهور کره‌ای سامسونگ، خط تولید قفل‌های هوشمند خود را در سال ۲۰۰۵ شروع کرد. سامسونگ ارائه‌دهنده راه‌حل‌های اساسی برای بهبود زندگی و امنیت به شکلی هوشمند و دانشی پیشرفته است. این شرکت در زمینه ارائه طیف وسیعی از قفل‌های درب دیجیتال و خدمات حرفه‌ای مرتبط با نیازهای مختلف افراد، دست بالایی دارد.

سامسونگ به عنوان یکی از مهمترین برندهای توزیع‌کننده قفل درب هوشمند در جهان است که قصد دارد زندگی به شکلی مدرن و راحت را ارتقاء دهد. سامسونگ همچنین طیف گسترده‌ای از خدمات امنیتی و اتوماسیون هوشمند مانند آیفون صوتی – تصویری سامسونگ، SmartThings سامسونگ (اتصال به خانه)، سیستم کنترل دسترسی Suprema و سیستم‌های نظارت تصویری سامسونگ را ارائه می‌دهد.

هر قفل درب دیجیتال سامسونگ با بیشترین تلاش و دقت طراحی شده است تا محیط زندگی را از بالاترین سطح امنیت و راحتی برخوردار سازد. کاربران می‌توانند از طریق صفحه کلید، اثر انگشت یا کارت‌های دسترسی RFID به محیط داخل دسترسی داشته باشند.

با استفاده از فنآوری پیشرفته مانند سیستم بازکننده ضد هراس، هشدار تشخیص حمله و سنسور تشخیص آتش که در هر قفل درب گنجانده شده است، قفل‌های الکترونیکی سامسونگ امکانات و ویژگی های متعددی را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

سامسونگ تلاش می‌کند تا امنیت منازل و محیط‌های اداری و تجاری را ارتقاء دهد و نظارت و کنترل دستگاه‌های هوشمند را به شکلی مؤثر و کاربردی ساده‌سازی کند. محصولات برند سامسونگ در ایران موجود هستند.

قفل دیجیتال میلره (Milre)

قفل دیجیتال میلره (Milre)

بازدید از سایت قفل دیجیتال میلره
میلره با تمرکز بر قفل‌های دیجیتال باکیفیت و نوآورانه، راه‌حل‌های امنیتی پویا و پیشرویی را وارد بازار وسائل هوشمند کرده است. هسته اصلی اهداف میلره، انگیزه برای تولید بهترین محصولات بوده است. میلره در سال ۱۹۹۱ در شهر بوچئون کره جنوبی متولد شد. این شرکت با روحیه ماجراجویانه خود به یکی از بهترین شرکت‌های جهان در زمینه محصولات قفل درب هوشمند تبدیل شده است.

میلره در حال ساخت و صادرات انواع قفل‌های دیجیتال به بازارهای جهانی از جمله ایران است. تولیدان این برند اعتبار بالایی نزد مشتریان دارد زیرا دارای قیمت رقابتی، کیفیت تولید و ارائه خدمات مناسب است. میلره برای جلب رضایت مشتریان خود، کیفیت و قابلیت اطمینان را در تولیدات خود گنجانده است. کلیه محصولات میلره توسط تیم تحقیق و توسعه این شرکت و در نهایت دانش و دقت انجام می‌پذیرند.

برخی از امکانات و ویژگی‌های قفل‌های الکترونیکی میلره شامل حسگر اثر انگشت، کارت هوشمند و کلید مکانیکی، سیستم کدگذاری تصادفی پیشرفته، امکان تعریف کد ورود مهمان، قابل نصب بر روی درب‌های آپارتمان سیستم هشدار تعویض باتری و بسیاری موارد دیگر است.

قفل هوشمند گیتمن (Gateman)

قفل دیجیتال گیتمن (Gateman)

بازدید از سایت قفل دیجیتال گیتمن

برند گیتمن از شرکت iRevo، بخشی از گروه جهانی AssaAbloy، تولیدکننده مشهور قفل دیجیتال است که در کشور کره جنوبی مستقر می‌باشد. گیتمن با کیفیت و نوآوری است. در بازار رقابتی امروز، تعجب‌آور است که متوجه شویم قفل های دیجیتال گیتمن هم رده با قفل‌های هوشمند برند سامسونگ هستند.

تولیدات گیتمن از کیفیت ساخت بالا و الهام از طراحی کاملاً مینیمالیستی ساخته می‌شوند. درحقیقت، قفل‌های دیجیتال گیتمن به دلیل شهرت در قابلیت اطمینان و طراحی زیبا، در بین مشتریان ایرانی محبوب است. این برند مشهور کره‌ای به سرعت در بازار رشد کرد و به یکی از بزرگترین تأمین کنندگان قفل درب هوشمند در کره، چین و اخیراً در سایر نقاط جهان مانند بازارهای ایالات متحده و اروپا تبدیل شده است.

قفل‌های الکترونیکی گیتمن دارای انواع و اقسام دسترسی اعم از اثرانگشت، کد عبور و امکانات و آپشن‌های مختلف مانند شخصی سازی کد ورود، ريموت، قفل كودک، سيستم امنيتی ضد سرقت، سنسور اعلان حريق، منبع تغذيه، ضد شوک و موارد دیگر است.

موفقیت برند گیتمن در قفل‌های دیجیتال نتیجه توانایی آن در ایجاد ضرورت برای هوشمندسازی ساختمان‌ها بوده است. این رویکرد به معنای ورود گیتمن به بازار به عنوان یک مبتکر خلاق بود که بتواند نگرانی مشتریان بابت قفل‌های مکانیکی را کاهش دهد. گیتمن اخیراً برای چهارمین بار از زمان تأسیسش در سال ۲۰۰۵، به عنوان برندی با «محصولات جهانی کلاس کره» تعیین شده است.

قفل دیجیتال اِپیک (Epic)

قفل هوشمند اِپیک (Epic)

بازدید از سایت قفل دیجیتال اپیک
اپیک سیستم از سال ۱۹۸۹ به عنوان شرکتی در حوزه قفل درب در کره جنوبی تجارت خود را آغاز کرد. امروزه، اپیک در حال ساخت قفل‌های هوشمند است که با اتوماسیون خانگی و فنآوری IOT در سیستم اینترنت هوشمند Trend ادغام شده است. این شرکت در حال صادرات به ۲۰۰ نمایندگی در ۲۰ کشور است و بازارهای جدیدی را برای پاسخگویی به تقاضای مصرف کننده در سراسر جهان گسترش داده است.

مآموریت اپیک حفظ ایمنی در زندگی از طریق قفل‌های ایمن دیجیتال است. شعار اپیک این است: «اکنون بخرید، فردا نصب می‌شود.» این برند مشهور کره‌ای هم اکنون بدون هیچ گونه تردیدی بهترین خدمات نصب را ارائه می‌دهد. محصولات اپیک با صداقت، توسعه‌مندی و فن‌آوری‌های پیشرفته ساخته می‌شوند.

در سال ۲۰۱۴ Epic POPSCAN راه اندازی شد، اولین قفل درب اثر انگشت اپیک است که مورد توجه بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت. قفل‌های هوشمند این برند مشهور اغل شامل سیستم‌های کنترل هوشمند، قفل دیجیتال، قفل اثر انگشت، قفل بلوتوث، قفل RFID با امکانات و ویژگی‌های امنیتی و راحتی بسیار کاربردی هستند. ناگفته نماند، محصولات اپیک در بازارهای ایران به فروش می‌رسند.

قفل دیجیتال کویکست (Kwikset)

قفل الکترونیکی درب کیوکست (Commax)

بازدید از سایت قفل دیجیتال کویکست
کویکست یکی از پیشروترین تولیدکنندگان قفل درب هوشمند است که از سال ۱۹۴۶ احساس امنیت را برای صاحبان املاک برآورده کرده است. محصولات این برند مشهور تحت تضمین بالاترین سطح امنیت، کیفیت، فنآوری، دوام و طراحی مطابق مُد روز به مشتریان ارائه می‌شوند. دفتر مرکزی کویکست در اورنج کانتی، کالیفرنیا قرار دارد.

کویکست متعهد است ویژگی‌های امنیتی بی‌نظیری را به صاحبان املاک ارائه دهد. این برند مشهور آمریکایی به طور مداوم ویژگی‌های امنیتی موجود در محصولات خود را بهبود می‌بخشد تا استانداردهای صنعت قفل الکترونیکی درب را برآورده کند یا از آنها فراتر رود.

«راحتی بیشتر و امنیت بهتر» شعار کویکست است. قفل‌های دیجیتالی این برند کنترل از راه دور را برای کاربران فراهم می‌کند، بدون آنکه احساس ناخوشآیندی بابت جا گذاشتن یا گم کردن کلیدها داشته باشند. با قابلیت دسترسی از طریق گوشی همراه می‌توان در هر زمان و هر مکان، شرایط داخل خانه یا محیط کار کنترل کرد.

قفل‌های الکترونیکی کویکست دارای انواع اثرانگشتی، کارتی و صفح کلید هستند که قابلیت‌های مختلفی اعم از دسرستی ریموت، قفل کودک، پیشرفته‌ترین تکنیک‌های کدگذاری، قفل خودکار و بسیاری موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ناگفته نماند، مدل قفل‌های کویکست در ایران موجود نیستند!

قفل هوشمند شلاگ (Schlage)

قفل دیجیتال شلاژ (Schlage)

بازدید از سایت قفل دیجیتال شلاگ
برای بیش از ۹۰ سال، برند آمریکایی شلاگ در حال ایجاد قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین محصولات امنیتی برای ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و سازمانی است. طراحان حرفه‌ای، مهندسان سخت کوش و صنعتگران شلاگ همچنان با قدرت در حال پیشروی در بازارهای تولیدکننده قفل دیجیتال هستند.

شلاگ از قفل‌های مکانیکی بادوام گرفته تا راه حل‌های جامع کنترل دسترسی الکترونیکی و بیومتریک، حداکثر ایمنی و محافظت را فراهم می‌کند. هنگامی که اموال و امنیت شخصی در معرض خطر باشند، محصولات شلاگ قد علم می‌کنند.

با پشتیبانی از فنآوری Z-Wave و Schlage Connect، قفل‌های هوشمند شلاگ با اکثر سیستم‌های هوشمند خانه کار می‌کند (اتوماسیون خانگی). قفل‌های دیجیتال این برند بزرگ با نصب و برنامه ریزی یک هاب هوشمند، می‌‌توانند ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران قرار دهند.

از جمله امکانات و آپشن‌هایی قفل‌های هوشمند شلاگ می‌توان به دسترسی از راه دور (وای‌فای)، دریافت هشدارها (به موبایل)، زنگ هشدار در صورت فعالیت مشکوک، اتصال قفل به وسائل دیگر منزل، قابلیت دوگانه (بیومتریک و صفحه کلید) و بسیاری موارد دیگر است. همچنین، محصولات برند شلاگ در ایران موجود نیستند!

قفل الکترونیکی کامکس (Commax)

قفل هوشمند کوکاکس (Commax)

بازدید از سایت قفل دیجیتال کامکس
کامکس یک شرکت متخصص در خانه‌های هوشمند است که از سال ۱۹۶۸ تاکون در حال فعالیت است. کامکس در حالی که با قدرت فنی پیشرفته و محصولات متفاوت در بازار جهانی قدرت نمایی می‌کند که ارزش‌های جدیدی را بستر زندگی هوشمند تولید کرده است. از تلفن تصویری و قفل دیجیتال گرفته تا اتوماسیون هوشمند خانگی، کامکس راه حل‌های امنیتی بسیاری تولید کرده است.

کامکس یک برند مشهور از کره جنوبی است که در تمام دنیا محبوب می‌باشد. این برند استاندارد جهانی را با مجموعه کاملی از محصولات و سیستم‌های متناسب با شرایط مختلف بازار ارائه می‌دهد. درست است که محصولات کامکس در ایران موجود نیستند! اما این برند کره‌ای هدف جهانی سازی و بومی‌ سازی همزمان، همراه با فنآوری‌ها و دانش روز را دارد.

کامکس در حال تغییر مفهوم زندگی عمل‌گرا به به خانه هوشمند خدمت‌گرا است. این برند کره ای قصد دارد با استفاده از مفاهیم خانه هوشمند، از امنیت مشتریان خود دفاع کند. در این راستا، قفل‌های هوشمند یک سیستم کنترل دسترسی است که تمام عناصر اعم از کیفیت، راحتی، اقتصادی و طراحی را برای ایمنی املاک با نصب آسان و ساده فراهم می‌کند.

تفاوت قفل دیجیتال یوکا و قفل دیجیتال سامسونگ

یوکا و سامسونگ هر دو جزء بهترین‌های بازار هستند، اما قفل دیجیتال یوکا از نظر طراحی و ویژگی‌های هوشمند، به مراتب بهتر از سامسونگ است. از نظر طراحی، قفل‌های دیجیتال یوکا بسیار شیک بوده و ظاهری لوکس‌تر دارند. سبک طراحی محصولات یوکا کاملاً منحصربه فرد و ارگونومیک هستند.

از نظر آپشن نیز مدل‌های مختلف قفل دیجیتال یوکا دارای چندین قابلیت و امکانات متفاوت و منحصربه فرد است. برای مثال، قفل دیجیتال Leo Pro از برند یوکا دارای دسترسی از طریق صفحه کلید رمزدار، اثر انگشتی (یا تشخیص از طریق چهره یا کف دست) و کارت است. به این معنا که کاربر می‌تواند از هر سه طریق به داخل فضا دسترسی داشته باشد.

همچنین اکثر مدل‌های پیشرفته قفل هوشمند یوکا دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • امکان باز کردن و کنترل قفل از طریق تلفن همراه
  • امکان باز کردن قفل از طریق ریموت کنترل
  • دارا بودن رمز یکبار مصرف
  • شرط دو مرحله‌ای کد به همراه اثر انگشت یا کارت برای افزایش امنیت
  • هشدار کم بودن باطری بر روی صفحه نمایش
  • اعلام هشدار در صورت وارد کردن آسیب به قفل و یا تلاش برای ورود غیر مجاز
  • غیرفعال شدن قفل پس از پنج بار ورود کد اشتباه (غیر فعال شدن خودکار)
  • دارای ساده‌ترین مراحل برای تنظیمات قفل مناسب برای تمام سنین (از کودکان تا کهنسالان)
  • جلوگیری از ایجاد آسیب ناشی از ولتاژ بالا (سیستم ضد شوک)
  • باز شدن اتوماتیک درب در زمان آتش سوزی جهت تخلیه سریع مکان (خروج اضطراری)
  • قابلیت اتصل به اتوماسیون خانگی و شرکتی
  • دارا بودن قابلیت ضد هک، ضد نفوذ، ضد آب و ضد سرقت
  • دارا بودن قابلیت دوگانه (ترکیبی) برای استفاده از مشخصات دیجیتال و خصوصیات قفل مکانیکی در مواقع ضروری
  • دارا بودن تنوع در محصولات برای کاربری های مختلف اعم از مسکونی (خانه‌های ویلایی، آپارتمانی و غیره)، تجاری (هتلی، باشگاهی و غیره) و اداری (شرکت‌ها، محیط‌های اموزشی و غیر)

 

«با در نظر گرفتن مقایسه انجام شده می‌توان بهترین قفل دیجیتال بازار ایران را قفل دیجیتال یوکا (Yucca) معرفی کرد

سؤال های متداول

قفل درب دیجیتال چیست؟

قفل هوشمند روشی برای جایگزینی کلیدها یا افزودن اتوماسیون به فضای داخل است. قفل الکترونیکی یک راه‌حل امنیتی مقرون به صرفه و آسان برای ساخت و سازهای مسکونی، اداری و تجاری است. این نوع قفل دیجیتال دارای جزء محرک است که پیچ یا سیلندر قفل را به یک موتور کوچک تعبیه شده در درب متصل می‌کند. موتور توسط یک ضربه الکترونیکی کنترل می‌شود که ممکن است از چند طریق فعال شود:

  • توسط بیومتریک (اثر انگشت، تشخیص چهره یا تشخیص از طریق کف دست)
  • توسط صفحه کلید رمزدار
  • توسط کارت خوان الکترونیکی

چرا باید قفل درب دیجیتال بخرم؟

ما به شما توصیه می‌کنیم از قفل دیجیتال در خانه یا محل کار خود استفاده کنید. این یک روش مطمئن برای ایجاد امنیت و راحتی بیشتر است. تمام قفل‌های دیجیتال معمولاً دارای زنگ هشدار هستند که از فضای داخلی شما در برابر هرگونه تلاش برای شکستن یا آسیب رساندن محافظت می‌کنند. از طرف دیگر، زندگی شما را بسیار راحت‌تر نیز می‌کنند! به خصوص اگر کلیدهای خود را مدام گم می‌کنید یا یادتان می رود آنها را بردارید، قفل الکترونیکی می‌تواند همان چیزی باشد که می‌خواهید.

آیا استفاده از قفل دیجیتال ایمن است؟

قفل‌های هوشمند بسیار بیش از قفل‌های مکانیکی ایمن هستند. ممکن است از هک شدن قفل درب دیجیتال خود بترسید، اما برندهای مشهور بازار از چندین لایه امنیتی برای محافظت در برابر هَک شدن استفاده می‌کنند.

بهترین قفل های دیجیتال ایران کدامند؟

در ایران بهتر است به سراغ برندهایی رفت که دارای سابقه خوبی در بازار هستند. برندهای یوکا و سامسونگ انتخاب بهتری برای بازار کشور هستند.

قیمت قفل‌های دیجیتال چقدر است؟

قیمت قفل‌های الکترونیکی بسته به ویژگی‌های هر مدل متفاوت است. اگر به دنبال خرید محصولی با تمام ویژگی‌های مورد نظر خود هستید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

کلام آخر

بهترین قفل های دیجیتال سال ۲۰۲۱ را معرفی کردیم، حالا با دید بازتری می‌توانید وارد بازار شوید و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. همۀ این قفل‌ها جزء بهترین‌های بازارهای جهانی هستند، اما به دلیل تحریم‌ها و مسائل مربوط به واردتان محصولات، بهتر است مشتریان به سراغ برندهای جاافتاده بازار مانند یوکا باشند.