در سال های اخیر هتلداری تبدیل به یک صنعت رقابتی شده است وافراد بیشتر از گذشته به مسافت کردن اهمیت میدهند و به همین میزان هم به مکانی که برای اقامت انتخاب میکنند اهمیت میدهند.

به همین دلیل هم ضروری است که هتل داران بتوانند در این رقابت به وجود آمده جایگاه خوبی کسب کنند تا بتوانند سود مناسبی داشته باشند.

یکی از مواردی که میتواند تاثیر زیادی در کسب درامد در هتل ها موثر باشد، استفاده از تجهیرات هتلی است. این تجهیزات میتوانند شامل موارد متعددی باشند.

اما ویژگی خاصی که این تجهیزات باید داشته باشند، فراهم کردن آسایش و امنیت برای مهمانان و مسافرانی است که قصد اقامت در هتل را دارند. در ادامه این نوشته مواردی را که در بهبود امنیت و آسایش در هتل کمک میکنند را بررسی میکنیم.

یکی از ضروری ترین مواردی که در هر مکانی باعث افزایش امنیت و اطمینان خاطر خواهد شد، استفاده از سیستمی است که به وسیله آن بتوان دسترسی افراد را به بخش های مختلف کنترل کرد و برای عبور و مرور افراد مختلف به بخش های مخلف دسترسی های متفاوتی تعیین کرد.

به عنوان مثال در سیستم قدیمی وقتی کسی وارد اتاق میشود و یا از آن خارج میشود نمیتوان تشخیص داد اما با استفاده از این تجهیزات کاملا میتوان فهمید که چه شخصی در چه زمانی وارد اتاق شده است .

وجود این امکان برای اتاق های هتل باعث خواهد شد که اشخاص بتوانند با اطمینان وسایل خود را در اتاق قرار دهند و با خروج از آن نیازی نیست که نگران سرقت یا مفقود شدن آنها باشند.

دیگر موردی که در هتل ها اهمیت بالایی دارد توجه به زمان اقامت فرد در هتل است، در هتل هایی که از تجهیزاتی مانند قفل دیجیتال استفاده نمیشود، مسافران میتوانند در هر زمانی ادعا کنند که کلید را گم کرده اند و آن را نزد خود نگه دارند و از آنجایی که تعویض قفل های درب زمان بر است و هزینه بر است به همین دلیل همین مسئله باعث میشود که فرد یتواند پس از پایان یافتن مدت اقامت هم در هز زمانی به اتاق دسترسی داشته باشد اما در هتل هایی که از قفل هوشمند استفاده میکنند، اگر کارت گم شود متصدی هتل در کوتاه ترین زمان میتواند کارت قبلی را ابطال کرده و کارت جدیدی برای مهمان صادر کند.

نکته خاص این کار این است که مسئول پذیرش هتل در هنگام صدور کارت میتواند زمان اقامت مهمان را مشخص کند و شخص پس از پایان مدت اقامت به هیچ وجه نمیتواند به اتاق دسترسی داشته باشد. این کار علاوه بر افزایش امنیت مانع بدهکار ماندن افراد به هتل خواهد شد و از ایجاد دردسر برای مدریت هتل جلوگیری میکند.

علاوه بر اینکه نصب این قفل ها برای مدیریت هتل ها و آسایش مهمان مهم است، میتوان به وسیله آن تردد کارمندان را عم به شکل دقیق کنترل کرد و در هر زمانی متوجه شد که کارکنان چه زمانی شروع به کار کرده و آن را پایان میدهند.

این کار باعث خواهد شد که در زمان هایی که نمیتوانید بر هتل نظارت مستقیم داشته باشید تنها با یک گزارش گیری ساده بر عملکرد کارکنان هتل نظارت داشته باشید.