نوعی از قفل‌های هوشمند به قفل‌ کارتی هتلی مشهور است و با کارت‌های هوشمند باز و بسته می‌شود. کارت‌های قفل‌ هوشمند از میکروچیپ‌ها برای نگهداری اطلاعات استفاده می‌کنند و یوزر معینی ندارند. این قفل‌ها می‌توانند اطلاعاتی مانند ورود و خروج را ضبط کنند .

بررسی ویژگی های قفل کارتی هتلی و نحوه باز و بسته شدن آن

قفل‌ هوشمند قابلیت‌های کنترل ویژه و شخصی‌شده‌ای را برای خانه و بیزینس شما فراهم می‌کنند. سنسورهایی مانند بلوتوث و NFC می‌توانند از راه دور، در را باز و بسته کنند یا دسترسی به در را از طریق استفاده از اپلیکیشن مخصوص موبایل، در اختیار افراد زیادی بگذارند و قفل های کیبورددار برای وارد کردن رمز ورود که معمولا رمزی عددی بود، دیگر تنها راه بازکردن این قفل‌ها نیست؛ بلکه راه‌های مختلف دیگری نیز وجود دارد.

نوارهای مغناطیسی موجود در این کارت‌ها به محض وارد شدن به درون این قفل‌ها، زبانه مگنتی قفل را کنار می‌زنند و در باز می‌شود. البته کارت‌های این  قفل‌ها انواع مختلفی دارد، مثلا بعضی قفل‌ها با کارت‌های سوراخ‌دار باز می‌شوند، بعضی دیگر با کارت‌هایی که عکس شناسایی دارند و بعضی دیگر با کارت‌هایی که بارکد دارند.

بررسی تفاوت عملکرد آنلاین و آفلاین در قفل کارتی هتلی

قفل‌های کارتی در هتل‌ها بسیار محبوب هستند، زیرا می‌توانند برای ورود به رختشورخانه، رستوران و دیگر مکان‌ها نیز استفاده شوند. کارت‌های قفل‌های هتلی، بر اساس نوع «خواننده کارت» انتخاب می‌شوند و می‌توانند در زمان‌های مشخصی، بعضی درها را باز یا بسته نگه دارند.

اکنون هتل‌ها از سیستم‌های پیچیده‌تری برای قفل‌ کارتی هتلی خود استفاده می‌کنند؛ بدین طریق که بر اساس مدت اقامت شما در هتل (از زمان check in  تا زمان check out)، به شما اجازه ورود به بخش های مختلف را می‌دهند. مثلا اگر شما در اتاق‌های ویژه هتل ساکن باشید، اجازه ورود به وی آی پی رستوران را هم دارید؛ اما اگر در اتاق‌های معمولی ساکن باشید، از ورود شما به بخش وی آی پی رستوران ممانعت به عمل می‌آید.

قفل کارتی هتلی - قفل هوشمند

قفل کارتی هتلی

هتل‌ها امروزه راه آسان‌تری برای ورود مهمانان به اتاق‌هایشان پیدا کرده اند و آن استفاده از قفل‌ کارتی هتلی است که با نصب اپلیکیشن بر روی گوشی‌های تلفن همراه، کد ورود را اجرا می‌کنند.

معمولا در بدو ورود مهمانان به هتل، چهار اطلاع اصلی اولیه به کارت‌ها داده می‌شود: ۱. شماره اتاق، ۲. تاریخ  شروع اقامت، ۳. تاریخ انقضای اقامت، ۴. کد ورود مهمانان.

استفاده از قفل‌های قابل اتصال به تلفن همراه، امکان سواستفاده را از بین می‌برد و نگرانی‌های مسافران مبنی بر دزدیده شدن وسایلشان را به صفر می‌رساند.

اسم قفل‌های هتلی نباید شما را به اشتباه بیاندازد که این قفل‌ها تنها قابل نصب بر روی درهای هتل‌ها هستند، بلکه این قفل‌ها قابل نصب بر روی در منزل و حتی انبار هم هستند.

چرا هتلداران لازم است برای در آمد و سود بیشتر قفل کارتی برای درب اتاق ها بخرند؟

مزیت قفل‌های کارتی هتلی عبارت است از:

۱. آسان بودن نصب این قفل‌ها: مدت زمان نصب آن‌ها عموما ده دقیقه زمان می‌برد.

۲. کنترل آسان: قفل‌های هوشمند معمولا می‌توانند از راه دور یا دوربین نصب‌شده بر در کنترل شوند و به شما حالت باز یا بسته بودن قفل در را نشان دهند.

۳. امکانات ویژه: اپدیت‌های جدید باعث می‌شود قابلیت‌های قفل هوشمند منزل/ محل کار شما پیشرفت کند.

۴. از بین بردن دغدغه خاطر: قفل‌های هوشمند انتخاب هوشمندانه‌ای هستند، زیرا هزینه‌های اضافی قفل‌های سنتی را ندارند. یکی از مهم‌ترین مشکلات قفل‌های سنتی، فراموش کردن همراه‌داشتن کلید است.

قفل‌ دیجیتال، تلفن همراه شما را به «کلید» شما تبدیل می‌کنند و شما می‌توانید با متصل کردن قفل‌های هوشمند به دوربین یا لامپ‌های ساختمان، انتظار بیشتری از یک قفل هوشمند داشته باشید.