قفل هوشمند نیز مانند هر کالای دیگریعلاوه بر مزایا فوق العاده ای که دارد دارای معایبی هم می باشد که با شناخت آنها قطعا می توانیم در زمان خرید قفل دقت بیشتری بکنیم و انتخاب مناسب تری داشته باشیم.

مزایای قفل آپارتمانی

  • دسترسی آسان و فقط به وسیله یک رمز ورود به راحتی می توانید برای امنیت بیش تر رمز عبور را تغییر داد
  • قفل دارای سیستم قفل اتوماتیک می باشد
  • دیگر نیازی به حمل کلید های سنگین ندارید
  • استفاده از قفل راحت و مناسب است

 

معایب قفل آپارتمانی

گاهی اوقات در بعضی از برندهای کمتر معتبر با مشکل تمام شدن زودهنگام شارژ باتری ها مواجه می شوید ، برای بعضی از افراد استفاده از کلید عادت شده است و شادی در ابتدای نصب قفل استفاده از آن برایشان کمی مشکل باشد و انواع قفل، قفل های رمز دار، قفل کارتی ، اثر انگشتی هستند.

قفل های رمز دار

می توانیم بگوییم که تقریبا تمامی قفل های هوشمند موجود در بازار دارای رمز هستند. این نوع قفل ها فقط با وارد کردن یک کد رمز چند رقمی باز می شوند و نسبت به قفل های کلیدی استفاده از آنها ایمن و راحت است .

قفل کارتی و اثر انگشتی

انتخاب یکی از این دو قفل به سلیقه ی شخصی شما و همین طور مکانی که می خواهید از این قفل ها استفاده کنید بستگی دارد.

قفل های هوشمند اثر انگشتی راحت تر از قفل های هوشمند کارتی می باشند زیرا برای قفل های کارتی شما باید کارت یا تگ را با خود حمل کنید که به هر حال ممکن است آن را جا بگذارید و فراموش کنید

قفل ها کارتی خیلی سریع تر از قفل های هوشمند اثر انگشتی باز می شوند زیرا اگر دست های شما یا سنسور دستگاه کثیف باشند زمان بیش تری طول می کشد تا درب باز شود وممکن است سنسور اثر انگشت درست عمل نکند و شما را معطل کند

معمولا کارشناسان برای خانه هایی که تعداد افراد زیادی در آنها رفت و آمد میکنند پیشنهاد می کنند تا از قفل اثر انگشتی استفاده کنند زیرا هزینه ی کارت های RFID برای این خانواده ها زیاد می شود.