تامین امنیت ساختمان ها مزایای زیادی دارد و در جامعه امروز به یک ضرورت تبدیل شده است، برای برقراری امنیت در خانه باید از تدابیر امنیتی استفاده شود تا بتوان بستری امن را برای جامعه فراهم نمود.

برای اینکه بتوان یکی از این تدابیر امنیتی استفاده از سیستم های امنیتی نظارتی است که در زندگی مدرن میتوان از هوشمند سازی ساختمان و استفاده از دوربین های امنیتی هوشمند استفاده نمود، این دوربین ها در مراکز عمومی کاربردهای بیشتری دارند. اما این روز ها به دلیل افزایش پیدا کردن سرقت ها از این سیستم ها در محیط خانه ها هم استفاده میکنند در ادامه این نوشته مزایای استفاده از این سیستم را شرح خواهیم داد.

هوشمند سازی ساختمان میتواند مزایا زیادی داشته باشد، مهترین مزیت اینکار راحتی در استفاده از وسایل است و اما دلیل دیگری که برای هوشمند سازی وجود دارد افزایش امنیت است،یکی از تجهیزاتی که با استفاده از آنها میتوان امنیت ساختمان را با آن تضمین کرد، استفاده از دوربین های امنیتی است.

دوربین های هوشمند از تکنولوژی وای فای استفاده میکنند و تصاوری شفاف را از محیطی که در ان نصب شده اند ضبط میکنند.

همه دوربین های هوشمند قابلیت ضبط تصاویر هوشمند از محیط داخل و خارج خانه حتی در نور خیلی کم را دارد. برای گرفتن تصاویر در نور کم از تکنولوژی فروسرخ استفاده میشود.

در این دوربین ها جهت تامین نور لازم از LED های فرو سرخ استفاده شده است که میتواند هم محیط داخل و هم خارج از خانه را کنترل کند، حتی در تاریکی مطلق
این دوربین ها در دو نوع داخل خانه ای و خارج خانه ای نصب میشوند، که امکان چرخش ۳۰۰ درجه ای را دارند تا ۱۲۰ درجه قابلیت زاویه دار شدن دارند. همچنین میتوان آنها را با استفاده از نرم افزار های مخصوص با گوشی های هوشمند اندروید و ایفن را دارند.