آیا می دانید سارقان برای رسیدن به خانه یا محل کار فقط ۵ دقیقه زمان نیاز دارند؟ و آیا می دانید که برخلاف تصور ما ، بیشتر سرقت ها در طول روز و در نور روز اتفاق می افتد؟ و قطعاً می دانید که تعداد سرقت ها و دزدی ها هر ساله در حال افزایش است و ۲٪ از این همه سرقت ها بدون هیچ زحمتی به آسانی انجام می شود به همین راحتی که سارقین به داخل خانه رفته اند !!

و همه ما می دانیم که از دست دادن هر چیز ارزشمندی با ارزش مادی یا معنوی می تواند سالها در ذهن ما اختلال ایجاد کند و به یک غم درونی منجر شود. بنابراین دانستن راه هایی که می توانیم از ورود سارقان به منزل یا محل کار خود جلوگیری کنیم می تواند از سرقت و از بین رفتن چیزهایی که دوست داریم جلوگیری کند.

بنابراین بیایید یک راه حل امنیتی را بررسی کنیم تا از سرقت سارقان به خانه یا محل کار جلوگیری شود.

راه هایی برای جلوگیری از سرقت سارقان به خانه و کار از بیرون ساختمان

ما باید به راحتی محل هجوم سارقان را شناسایی کرده و به محض اینکه نگاه کلی به ساختمان ، حیاط و نمای بیرونی ساختمان داشته باشیم ، آنها را غیرقابل نفوذ کنیم.

برای شناسایی راه های ورود و سرقت از خانه باید در ابتدا آنها را شناسایی کنید و سپس به رفع کردن آنها بپردازید.
به عنوان مثال ، در نگاه اول ، ممکن است یک پنجره در جلوی چشم شما که نزدیک حیاط و در ارتفاع کم است قرار بگیرد، که به راحتی توسط هر سارق با ابزار یا وسیله مشابه قابل باز کردن است. نفوذ کردن.

یا شاید اگر خانه یا محل کار شما در طبقات پایین باشد ، وقتی به بیرون نگاه می کنید تعجب خواهید کرد که هر کسی می تواند به راحتی مبلمان خارجی را از بیرون ساختمان ، تابلوهای هنری گران قیمت یا حتی لپ تاپ شما را ببیند! و این متواند جرقه ای در ذهن سارقان باشد که از خانه شما سرقت کنند.

درختان و بوته های بلند را از جلوی درب ساختمان دور نگهدارید.

یکی از راه های ورود به خانه یا محل کار شما مخفی شدن سارقان در اماکن امن و پیدا کردن فرصت مناسب برای ورود به ساختمان است. بنابراین ابتدا باید تمام مخفیگاههای سارقان را از بین ببرید. یکی از مکان هایی که سارقین بسیار دوست دارند درختان ، درختچه ها و بوته هایی است که می تواند محل مخفی خوبی برای سارقان نیز باشد !!

بیشتر بخوانید: دوربین های امنیتی وایرلس برای سیستم خانه هوشمند

از نرده های ویژه در اطراف ساختمان استفاده کنید

نرده ها از مدت ها قبل یکی از راه های محافظت و تقویت امنیت خانه بوده اند. این روزها همچنین انواع نرده های تزئینی وجود دارد که از ظاهر خوبی برخوردار است و نصب آنها مطمئناً نمای بیرونی ساختمان را شیک خواهد کرد.

وسایل گران قیمت را در نظر سارقان قرار ندهید

این روزها بیشتر پارکینگ ها در طبقه های زیرین ساختمان قرار دارند و معمولاً ماشین ها و سایر تجهیزات از دید سارقان خارج میکنند. اما اگر حیاط یا فضایی در اطراف ساختمان جایی دارید که ماشین خود ، دوچرخه ، وسایل ارزشمند خود را نگه دارید، باید ان شانس را برای سارقان ایجاد کرده اید که آنها را سرقت کنند. بنابراین بهتر است هرچه سریعتر عمل کنید و از این ابزارهای گران قیمت از چشمان سارقان خودداری کنید تا در سرقت آنها وسوسه نشوند! حتی نصب دستگیره های گران قیمت درب خارجی می تواند توجه سارقان را به خود جلب کند.

سنسورهای درب و پنجره را نصب کنید

یکی از راه های ورود به ساختمان شکستن یا باز کردن پنجره های طبقه اول ساختمان با دسترسی آسان تر است. یکی از راه های جلوگیری از ورود سارقین به ساختمان ، نصب سنسورهای حرکتی در و پنجره است.

اگر کسی بخواهد وارد ساختمان شود یا پنجره را بشکند ، با نصب سنسورهای پنجره ، هشدار می دهد. میتوانید ازقفل دیجیتال و قفل هوشمند و  برای محافظت از درب ورودی ساختمانتان استفاده نمایید

بیشتر بخوانید: مزیت های اتوماسیون های هوشمند خانگی

از سیستم روشنایی هوشمند برای نمای بیرونی ساختمان استفاده کنید

دزدان از نور متنفر هستند و بیشتر اوقات در تاریکی ها اقدام به دزدی میکنند. یکی از راه های جلوگیری از ورود سارقان به خانه و محل کار، روشن نگه داشتن قسمت بیرونی ساختمان است. البته روشن نگه داشتن چراغ ها در همه زمان ها در داخل یا بیرون ساختمان نه از نظر اقتصادی قابل استفاده است و نه از نظر انرژی. بنابراین، هدف از نگه داشتن بیرونی ساختمان هدفمند نصب نور روشنایی هوشمند است که با داشتن سنسور و تایمر در مواقع مورد نیاز در مواقع ضروری روشن می شوند و در مواقع دیگر خاموش می شوند.