سیستم های امنیتی خانه هوشمند را میتوان یکی از تکنولوژی های مدرن جهت تامین حفاظت برشمرد. این سیستم ها طراحی شده اند تا خانه هوشمند را از خطراتی مانند: سرقت، حوادثی مانند آتش سوزی و خرابکاری حفظ کنند. در ادامه این نوشته برخی از این سیستم ها را بررسی میکنیم.

دوربین های مدار بسته

دوربین های مداربسته هوشمند هم مانند سایر دوربین ها قابلیت نصب در محیط داخلی و خارجی خانه را دارند و به این دلیل که میتوان به این دوربین ها به صورت اینترنتی دسترسی پیدا کرد، میتوان هر زمانی که نیاز داشته باشید فضایی که دوربین در آن قرار گرفته است را با استفاده از تلفن همراه و یا لپتاپ کنترل کرد.

انواع دوربین مداربسته هوشمند

دوربین های مدار بسته هوشمند را میتوان از نظر شکل ظاهری، نوع سیگنال و قاب و پوشش به انواع مختلفی دسته بندی کرد.

 

کنترل هوشمند وسایل خانه

خانه های هوشمند قابلیت جالب دیگری نیز دارند، آن هم این است که میتوانند از الگوهای مشخصی پیروی کنند. و حتی زمان هایی که خانه نیستید هم وسایل هوشمند میتوانند الگوی رفتاری شما را تقلید کنند، به عنوان مثال: چراغ ها در زمان مشخصی خاموش و روشن شوند، یا تلویزیون با استفاده از تایمر هوشمند در زمان های خاصی روشن شده و سپس خاموش شود.

اینکار به دزدان این حس را منتقل خواهد کرد که افرادی در خانه هستند و نمیتوان از آن دزدی کرد، به این دلیل که امارها نشان میدهند که بیشتر دزدی ها زمانی اتفاق می افتد که کسی در داخانه حظور نداشته باشد.

کنترل درب و پنجره های منزل

قفل دیجیتال یکی دیگر از تکنولوژی های هوشمند است که طرفداران زیادی هم دارد، با استفاده از این سیستم شما قادر خواهید بود که درب های منزل را بدون کلید قفل کرده و یا باز و بسته نمایید. این قفل ها از تکنولوژی های مختلفی استفاده میکنند که شامل: تکنولوژی rfid ، تکنولوژی اثر انگشت و کنترل با استفاده از تلفن همراه هوشمند است. استفاده از این سیستم ها مزایا زیادی دارد که شامل موارد زیر هستند.

  • کارکرد بسیار آسان
  • ظاهری زیبا و جذاب
  • این سیستم ها به صورت ۲۴ ساعتع فعال هستند
  • امکان اتصال به سایر وسایل هوشمند مانند دوربین های امنیتی
  • دسترسی بدون کلید
  • قابلیت کنترل از راه دور
  • بالابردن سطح امنیت خانه هوشمند