حذف کلیدهای مکانیکی میتواند دسترسی امن و مطمئنی را به درب ها به وجود بیاورد و با از بین بردن مشکلاتی که در استفاده قفل های مکانیکی وجود دارد کارایی و امنیت را افزایش دهد. تولیدکنندگان در حال تولید قفل هایی هستند که بتوان از آنها در شرایط مختلف استفاده کرد، با نصب قفل دیجیتال روی درب خانه ها حریم خصوصی خانه ها حفظ میشود.

ویژگی هایی مانند آلارم هشدار، کنترل ورود و خروج افراد و  قابلیت باز و بسته کردن درب ها از راه دور ویژگی است که میتواند هر شخصی را به استفاده از این نوع قفل ها مجاب نماید. اما از ویژگی هایی که باید حتما مورد بررسی قرار داد مقاومت آنها در برابر تغییر شرایط محیطی مانند رطوبت هوا مانند استفاده در مکان های بارانی و مکان هایی با شرایط آب و هوایی بسیار سرد است.

در آب و هوای بسیار سرد و یا خیلی گرم عمر قفل های معمولی کاهش پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است که خطرات جبران ناپذیری را به جهت خرابی به وجود بیاورد. در این مقاله ویژگی های مختلف قفل ها که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید را بررسی میکنیم.

 

ویژگی های برای شرایط آب و هوایی مختلف

 

زمان انتخاب قفل توجه داشته باشید که میخواهید از آنها در چه آب و هوایی استفاده کنید، در این نوشته برخی از این ویژگی ها را بررسی میکنیم.

هنگام انتخاب قفل هوشمند برای آب و هواهای مختلف باید ویژگی های اساسی زیر را در نظر بگیرد در غیر این صورت باعث دردسرهای فراوان برای شما می گردد:

 

نوع باتری 

 

در شرایط آب و هوایی خیلی سرد باتری های قفل ها به دلیل به وجود آمدن نوسانات برقی خالی میشود، پس باید به جای استفاده از نمونه هایی که با باتری قلمی کار میکنند از مواردی که با باتری های لیتیومی کار میکنند استفاده کرد.

 

ویژگی های مکانیکی

 

یکی از ویژگی هایی که باید به آن توجه کنید استفاده از یک قفل با آلیاژ مناسب برای شرایط آب و هوایی مختلف است، به عنوان مثال قفل هایی که در مکان های شرجی مورد استفاده قرار میگیرند باید ضد آب باشند، و یا قفل هایی که در مکان های سرد از آنها استفاده میشود باید آلیاژ مقاومی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند و کارایی خود را حفظ کنند.

 

کیفیت صفحه لمس 

 

از آنجایی که رطوبت خیلی زیاد باعث از کار افتادن خاصیت تاچ صفحات قفل میشود، یا باید قفل های ضد آب خریداری کنید و یا  اصلا قفل های دارای صفحات لمسی را انتخاب نکنید.

یا دستکش پوشیدن در آب و هوای سرد خیلی معمول است، اگر از قفلی استفاده کنید که صفحه لمسی دارد قادر نخواهید بود که درب را بگشایید.

اما مزیت ویژه این قفل ها این است که می توان آنها را از راه دور کنترل کرد، استفاده از انواعی که به وسیله تلفن همراه کنترل میشوند در همه شرایط با حذف کلید ها میتواند دسترسی شما را ساده کند و از پشت درب ماندن شما و یا دوستانتان در شرایط مختلف جلوگیری کند.