بیشتر ایرانیان در زمان تعطیلات عید نوروز به مسافرت میروند، اما با این حال افراد همیشه استرس امنیت خانه های خود را دارند. گاهی این استرس ها به حدی هستند که میتواند شیرینی مسافرت نوروزی را به کام آنها تلخ نماید. به همین دلیل هم در این مقاله به شما استفاده از قفل هوشمند جهت هوشمند سازی خانه و همچنین افزایش امنیت آن برای زمان هایی که دور از آن هستید را پیشنهاد میکنیم.

هوشمند سازی منازل با استفاده از قفل هوشمند میتواند امنیت خانه شما را به وسیله سیستم کنترل از راه دور فراهم کند.

هوشمند سازی منازل شامل استفاده از مجموعه ای از تجهیزات است که استفاده از آنها در کنار هم میتواند امنیت خانه و حتی محل کار شما را در ایام تعطیلات و مسافرت تامین کند.

یکی از این تجهیزات که استفاده از آن در خانه های هوشمند بسیار توصیه میشود قفل دیجیتال است، با استفاده از این قفل ها از هر جای دنیا تنها با دسترسی داشتن به یک تلفن همراه میتواند ورود و خروج به خانه را از راه دور کنترل کرد و حتی از راه دور درب منزل را باز و بسته کرد.

برخی از این قفل ها دارای سیستم اعلام حریق هستند که در زمان خطر هشدار میدهند و افراد را از آتش سوزی باخبر میسازند، دیگر مزیت استفاده از این نوع قفل این است که، میتوانند با مشاهده اثار هر گونه دود شما را مطلع سازند تا بتوانید به موقع با آتش نشانی تماس بگیرید، همچنین با باز کردن درب از راه دور میتوان ماموران را به داخل خانه هدایت کرد.

همچینین با استفاده از این قفل ها اگر فرد ناشناسی بخواهد به خانه شما دسترسی داشته باشد شما فورا مطلع میشوید و پلیس را در جریان قرار میدهید.
اگر در خانه خود به پرورش گیاهان میپردازید و نمیتوانید کلید خانه را در اختیار کسی قرار دهید به سادگی میتوانید با تنظیم قفل دسترسی ورود به خانه را در اختیار فرد خاصی قرار دهید تا وارد خانه شده و گیاهان را آب بدهد.