گیر کردن قفل اتومبیل میتواند بسیار دلسرد کننده باشد، اگر قفل شکسته به سادگی قابلیت باز کردن نخواهد داشت.به همین دلیل نیازمند طی فرایندی برای باز کردن درب هستیم.

در ابتدا برای برطرف کردن این عیب باید منشا آن را بیابید،

  • شکستگی اتصالات

یکی از شایع ترین دلایلی که باعث گیر کردن قفل میشود شکستگی اتصالات مابین قفل ها است، اتصالات داخلی قفل به معنا جفت ها و زبانه ها هستند. شکستگی در این اتصالات باعث میشود که درب خودرو در حالت قفل شده گیر کند.

برای اینکه بتوانید این ایراد را برطرف نمایید باید اتصالات شکسته را تعویض نمایید، به این منظور قفل را باز کنید و با جایگزین کردن قطعه جدید دوباره آن را مونتاژ نمایید.

اگر میخواهید از چسب برای چسباندن قطعات استفاده کنید، از چسب مخصوص برای چسباندن متریال های فلزی استفاده نمایید.

  • وجود جرم و زنگ زدگی در قفل

در برخی مواقع زمانی که جرم گرفتگی و زنگ زدگی در قفل زیاد باشد، باعث میشود که قفل در جای خود گیر کند و این موضوع باعث بروز اشکال در باز کردن قفل شود.

برای برطرف کردن این مشکل، باید قفل را روغن کاری کنید و کلید را داخل قفل کنید و چند بار قفل را باز و بسته نمایید،زنگ زدگی ها و جرم های ایجاد شده در قفل با استفاده از این روش از بین خواهند رفت.

  • آسیب رسیدن به قفل در اثر تصادف

اگر در اثر تصادف یا ضربه ای قفل درب شکسته باشد و گیر کرده باشد، لازم است که قفل درب را باز کنید، به این دلیل که ممکن است مشکل گسترده باشد، بهتر است عیب یابی را به قفل ساز بسپارید.

اگر در قفل درب اتومبیل شما در حالت قفل گیر کرده است و باز و بسته نمیشود، رانندگی کردن در این حالت توصیه نمیشود.

جلوگیری از گیر کردن قفل درب خودرو

برای جلوگیری از گیر کردن درب اتومبیل لازم است که هر چند وقت یک بار آن را روغن کاری نمایید تا از زنگ زدگی و رسوبات جرم در آن جلوگیری نمایید.

البته بهتر است به منظور روغن کاری از روان کننده های خشک استفاده نمایید به این دلیل که روغن هایی که حالت روان تری دارند به مرور زمان گرد وخاک و غبارات هوا را به خود جذب نماید و مشکلات دیگری را ایجاد کند.