در سال های اخیر استفاده از قفل های کارتی در میان هتلداران رواج زیادی پیدا کرده است، اما جدیدترین مدل های این قفل ها قفل هوشمند کارتی است که به تازگی وارد بازار شده اند، این قفل ها عمدتا از کارت برای باز شدن استفاده میکنند اما برای سهولت استفاده از انها از روش های دیگری مثل رمز و اثر انگشت هم در کتار کارت ها استفاده میکنند

استفاده از این قفل ها بسیار ساده است، برای باز کردن آنها تنها لازم است که کارت را در مقایل کارت خوان قفل قرار دهید و قفل باز شود. برای هر یک از این قفل ها ۲۰ کارت در اختیار مصرف کنندگانن قرار میگرد تا اگر یکی از کارت ها گم شد نگران نباشند و حتی بتوان ۲۰ درسترسی مختلف برای ۲۰ نفر ایجاد کرد، البته کارت های این قفل ها را میتوان به راحتی تهیه کرد.

از قفل های کارتی هوشمند در هتل ها استفاده میشود و در برخی از مدل های آنها از قطعه ای الکترونیکی که به شکل جاسوئیچی است استفاده میشود که میتوان آن را به دسته کلید متصل کرد.

تفاوت قفل های کارتی هتلی معمولی با قفل کارتی هوشمند چیست؟

قفل هوشمند نسبت به انواع معمولی امکانات بیشتر دارد و استفاده از آنها ساده تر است.

اما تفاوت عمده این دو نوع آژیر و زنگ خطر موجود در قفل ها است و اینکه میتوان آنها را زمان بندی کرد تا ورود و خروج افراد را با استفاده از آن کنترل کرد.

این قفل ها امنیت بالاتری در مقایسه با سایر قفل ها دارند و اگر نگران تمام شدن باتری به دلیل استفاده از آژیر خطر در آنها هستید باید بدانید که این دستگاه ها از منبع تغذیه جداگانه ای برای باز کردن درب استفاده میکنند تا بتوانند ورود و خروج را کنترل کنند.

و اگر کارت یا قطعه الکترونیکی که از آن برای باز کردن درب استفاده میکنید گم شد، مانند گم کردن کلید های مکانیکی به هیچ وجه نیازی نیست که کل قفل را تغییر دهید تنها میتوانید دسترسی کارت مفقود شده را از داخل قفل حذف نمایید. و بدون هیچ هزینه ای کارت جدیدی جایگزین آن کنید.