با پیشرفت تکنولوژی امروزه استفاده از قفل هوشمند و قفل های دیجیتال جایگزین استفاده از انواع مکانیکی و سنتی آنها شده اند، این قفل ها این قابلیت را دارند که بتوان آنها را از راه دور و با استفاده از رمز، کارت و یا اثر انگشت کنترل کرد، برخی از این قفل ها از طریق وایرلس و وای فای کنترل میشوند، استفاده از آنها، مزایای زیادی دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

مزایای قفل وایرلس هوشمند

مهمترین مزیت قفل هایی که از طریق وایرلس کار میکنند این است که میتوان آنها را از راه دور با اتصال به تلفن همراه هوشمند کنترل کرد. این ویژگی باعث میشود که زمانی که درب باز مانده باشدو یا نیروی زیادی برای ورود به داخل خانه به قفل وارد شود، این قفل ها از طریق اتصال اینترنتی پیام ورود غیر مجاز را برای تلفن همراه شما ارسال خواهند کرد.

یا اینکه اگر یکی از دوستان شما، به شما مراجعه کند و در خانه حضور نداشته باشید میتوانید با استفاده از تلفن همراهتان و استفاده از کلید مجازی درب را از راه دور باز کنید. تا آنها بتوانند وارد خانه شما شوند.

بیشتر قفل های وایرلس امکان استفاده از چند تکنولوژی را دارند و میتوان از آنها ببا تکنولوژی های مختلفی مانند تکنولوژی کارتی، اثر انگشت و رمز استفاده کرد، که در صورت فراموش کردن هر یک از آنها میتوان به سادگی از طریق نرم افزار موجود در تلفن همراهتان آن را کنترل کنید.

همچنین به طور همزمان این قابلیت را دارند که بتوان با استفاده از کلید آنها را باز کرد، پس زمانی که رمز عبورتان را فراموش کرده باشید ی باتری قفل تمام شده باشد میتوانید از کلید مکانیکی استفاده کنید.

استفاده از ریموت کنترل

یکی دیگر از مزایای قفل وایرلس این است که میتوان آن را با استفاده از ریموت کنترل کرد، با استفاده از آن دیگر نیازی نیست که از از جایتان بلند شوید که درب را باز کنید و تنها با استفاده از ریموت میتوانید درب را باز کنید.

سیستم اعلان حریق

وجود این قابلیت در آنها باعث میشود، که زمانی که خطری مانند آتش سوزی شما را تهدید میکرد از طریق هشدار به شما اطلاع داده شود. و مرکز امداد را در جریان قرار دهد.

کاربردهای قفل وایرلس هوشمند

قفل های وایرلس را میتوان در مکان های متفاوتی استفاده کرد اما برخی از کاربردهای رایج آنها استفاده از آنها در ساختمان های اداری، مدارس،استخر، باشگاه و مراکز درمانی است. به این دلیل که به کارگیری آنها در هر یک از مکان های یاد شده باعث میشود که دسترسی راحت تری به اتاق مورد نظر به وجود بیاید، همچنین در برخی مکان ها مانند مراکز اداری و دولتی از آنها به عنوان سیستم ثبت ورود و خروج کارمندان هم استفاده میشود، با استفاده از آنها دیگر نیازی نیست که از سیستم جداگانه ای برای کنترل رفت و آمد های شرکت استفاده شود و امنیت ان به میزان قابل توجهی بالاتر میرود، همچنین میتوان از همین کاربرد در مدارس هم برای ثبت حضور و غیاب دانش آموزان استفاده کرد.