به این دلیل که بسیاری از افراد آشنایی کافی با دستگیره های درب هوشمند ندارند در زمان انتخاب آن دچار مشکل میشوند. به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفتیم در مورد لزوم استفاده از قفل دیجیتال ضد آب توضیح دهیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

در ابتدا برای اینکه ویژگی های دستگیره های ضد آب را بررسی کنیم باید دلایل جایگزینی قفل های مکانیکی خانه با این قفل ها را بدانیم.

۱- این قفل ها محافظ خوبی در خانه شما در برابر سرقت و خرابکاری هستند.

قفل های هوشمند به این دلیل که از سیستم پیشرفته ای استفاده میکنند میتوانند محافظ خوبی در برابر ورود افراد بیگانه به داخل خانه باشند، و میتوانند ورود و خروج به داخل خانه را کنترل کنند، و باعث ایجاد سطح بالایی از امنیت شوند. این قفل ها با داشتن سطوح دسترسی مختلف میتوانند امنیت زیادی را فراهم کنند.

۲- دسترسی راحت و سهولت استفاده از قفل ها

ایجاد دسترسی به قفل های قدیمی با استفاده از کلیدهای مکانیکی میتواند باعث بروز خسارت های بزرگ و جبران ناپذیری برای کاربرانشان شود.

اما مهمترین مشکل این قفل ها گم شدن و سختی استفاده از کلیدهای مکانیکی است که قفل هوشمند این مشکل را برطرف کرده اند و با فراهم کردن دسترسی های بدون کلید با استفاده از رمز عبور، اثرانگشت و.. امکان فراموشی و گم کردن را غیر ممکن کرده است.

۳- مقرون به صرفه بودن

این قفل ها در ابتدا هزینه بالایی دارند اما در ادامه استفاده از آنها میتوانند بسیار مقرون به صرفه باشند. و با حذف کلیده و امکان اتصال به bms و اتوماسیون های هوشمند امکان دزدی را کاهش داده و از مشکل سرقت و تعویض دوره ای قفل ها جلوگیری کند.

زمانی که از این قفل ها در مکان هایی که دارایی های ارزشمندی در آنها نگهداری میشود استفاده میشود میتواند هرینه های بالای سرقت را کاهش دهد.

قفل های ضد آب

اما با وجود امکانات و مزایایی که از این قفل ها گفتیم باز هم از قفل دیجیتال معمولی در مکان های رطوبت بالایی دارند استفاده شود، به درستی کار نمیکنند و ممکن است رطوبت باعث شود از کار بیوفتند، پس حتما زمان خرید از قفل های ضد آب استفاده کنید تا بعدا در استافده از آننها با مشکل ی مواجه نشوید.