یکی از رویاهای بشر از ابتدا این بوده است که بتواند در دنیایی هوشمند زندگی کند، دنیایی که در آن بتوان همه چیز را تنها با فشردن یک دکمه و یا فرمان های صوتی انجام داد، تا به امروز بخشی از رویاهای بشر در این زمینه به واقعیت تبدیل شده است. و میتوان با استفاده از گجت های هوشمند برخی از کارهای روزمره را به آنها سپرد. در ادامه این نوشته با معرفی چند گجت هوشمند با ما همراه باشید.

گجت هوشمند چیست؟

در ابتدا برای اینکه بتوانیم این ابزارهای کاربردی را معرفی کنیم باید بدانیم گجت های هوشمند چه چیز هایی هستند و چه کاربردهایی دارند؟

به زبان ساده گجت های هوشمند طراحی شده اند که به آسان تر شدن زندگی روزمره ما کمک کنند. گجت ها یا ابزارک ها به از فناوری های نوظهور هستند که برای زندگی راحت تر به کمک کاربرانشان آمده اند. در ادامه برخی از گجت های هوشمند را بررسی میکنیم.

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند یکی از گجت های کاربردی است که توانایی تنظیم کردن دما را به اندازه مطلوب برعهده دارد. این گجت با استفاده از ماشین لرنینگ میتواند رفتارهای شما را الگوبرداری کرده و دمای محیط را براساس آن تنظیم نماید.

قفل درب هوشمند

قفل و زنگ درب هوشمند

این گجت هوشمند یکی انواع تجهیزات امنیتی هوشمند است که میتواند با متصل شدن به تلفن همراه قفل درب، ایفن و.. را کنترل نماید، به عنوان مثال اگر در خانه حضور نداشته باشید. میتوانید فردی که پشت درب خانه است را ببینید و در صورت تمایل درب را به روی او بگشاید، قفل دیجیتال، چشمی درب دیجیتال و آیفون تصویری از اجرای این گجت هستند.

دوش حمام هوشمند
دوش حمام هوشمند

سردوش هوشمند هم یکی از ابزارک های مفیدی است که میتواند علاوه بر راحت تر کردن زندگی در مصرف آب هم صرفه جویی نماید. این گجت میتواند تشخیص دهد که تنها زمانی که زیر ان ایستاده اید باز شود و در این حالت نیازی نیست که به طور دستی شیر آب را باز و بسته کنید. و از هدر رفتن آب هم جلوگیری خواهد شد.

گجت سیستم روشنایی هوشمند

گجت هوشمند سیستم روشنایی

گجت سیستم روشنایی شامل سیستمی شامل نرم افزارهای هوشمند است که میتواند با کنترل کردن نور محیط در مصرف انرژی صرف جویی نمایند.