همیشه یکی از دغدغه های خانواده ها، حفظ امنیت و حراست از خانه و خانواده، است.برای برقراری این امنیت، یکی از راه ها استفاده از قفلِ مناسب استبا مطالعه در تاریخ متوجه می شویم، اولین کسانی که قفل ساختند، مصری ها بودند و در عین حال، اولین کلیدی هم که گم شد، متعلق به آنها بود.

از دیرباز تا کنون قفل های دستی، رایج بوده است. همانطور که همه می دانیم، این قفل های قدیمی و ساده، به راحتی باز شده و امنیت خانه به خطر می افتد. در حالیکه، امروزه، با توجه به پیشرفتی که در این عرصه اتفاق افتاده، می توان با استفاده از قفل های الکترونیکی این مشکل را از بین برد.

انواع جدید قفل الکترونیکی

در انواع جدید این تکنولوژی، حتی می توان با استفاده از تلفن همراه خود، قفل را باز و بسته کرد.استفاده از قفل دیجیتال احساس آرامش بیشتر را به خانواده ها هدیه می کند، ولی باید این نکته را نیز در نظر داشت که هر تکنولوژی در عین حال که پر از مزایا و امکانات است، می تواند گاهی معایبی را بوجود آورد، در صورتیکه می توان با کسب اطلاعات کامل و کمی دقت، از مزایای آنها کمال استفاده را کرد.

قفل های الکترونیکی، علاوه بر قابلیت استفاده برای منازل، واحدهای تجاری و اداری، می توان از آنها برای اتومبیل ها و سیستم های کنترل از راه دور، نیز استفاده کرد.در بازار، این قفل ها، دارای تنوع هستند و متناسب با هر سلیقه ای، توسط شرکت های گوناگون، ارائه داده شده اند.

قفل های الکترونیکی، به روش های متفاوتی باز و بسته می شوند. از انواع این نوع قفل ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:قفل اثر انگشت، قفل تشخیص چهره، قفل موبایلی، قفل آنلاین، قفل رمزی، قفل مچ بند و …