تمام قفل های دیجیتال بدون کلید هم باز می شوند ولی تعداد اندکی هم وجود دارند که با هر دو کار می کنند. این قفل ها دارای یک صفحه کلید استاندارد و یا یک کارت دیجیتال هستند که هر دو درب را باز می کنند. قفل دیجیتال ها برای موارد زیر مناسب هستند:

  • چند کاربری (استفاده همزمان چند نفر)
  •  کاربرانی که کلیدهای خود را جا می گذارند
  • کاربرانی که اغلب در سفر هستند و از همسایه ی خود می خواهند که به منزل آنها سر بزند؛ در این موارد می توان به جای کلید به همسایه یک کد اختصاصی داد. این کد به محض برگشت صاحب خانه قابل تغییر است.

 

چفت/ قفل کلید یک طرفه

این چفت ها رایج ترین نوع چفت هایی هستند که در اکثر خانه ها به کار برده می شوند؛ این چفت ها با یک قفل دومی -که بر روی دستگیره ی در نصب می شود- ترکیب می شوند. یک طرف این چفت ها به راحتی و بدون نیاز به کلید می چرخد طرف دیگر از شما یک کد می خواهد تا در باز شود. قفل های دیجیتالی می توانند به جای هر قفل دیگری نصب شوند.

چفت/قفل کلید دو طرفه

این چفت ها برای درهای شیشه ای و قاب دار مناسب هستند. برای اینکه این درها باز شوند هر دو طرف قفل به رمز احتیاج دارد. اگر در شیشه ای شکسته شود به قفل آسیبی نخواهد رسید و کسی نمی تواند وارد شود.

قفل های باتری خور

قفل ها به شیوه های مختلفی کار می کنند. یکی از رایج ترین شیوه ها استفاده از باتری است. قفل های باتری خود دارای یک نمایشگر ال سی دی هستند که وقتی به آن دست می زنید صفحه روشن می شود و به راحتی قابل برنامه ریزی مجدد است. ایراد این قفل های باتری خور اینست که سالی یک بار باید باتری آنها تعویض شود و یا صفحه کلید ممکن است کار نکند. در اکثر قفل ها وقتی باتری رو به پایان است نمایشگر هم نور کمتری خواهد داشت.

قفل دیجیتال های باتری خور اول برای دستگیره ها و قفل های داخلی قابل استفاده هستند و معمولا برای چفت در استفاده نمی شوند. بسیاری از قفل های باتری خور دارای کلید هم هستند و اگر باتری تمام شود با استفاده از کلید می توان درب را باز کرد.

قفل های مکانیکی

قفل های مکانیکی دیجیتالی برای کار کردن به باتری یا برق نیازی ندارند. در عوض، آنها به چیزی مانند یک کلید استاندارد نیاز دارند؛ با فشار دادن اعداد روی صفحه کلید اهرم باعث باز شدن قفل می شود. قفل های مکانیکی ضد ضربه هستند و حتی با گرد و خاک هم از کار نمی افتند. متاسفانه، در این نوع قفل ها محدودیت بیش تری برای اعداد رمز وجود دارد و تعداد کلیدهای رمز هم در این قفل ها محدود تر است.

این قفل ها اول بر روی دستگیره ی در، قفل های خارجی و نقاط پر ترافیک که از آنها زیاد استفاده می شوند، نصب می شوند.

قفل زنگ دار

اگر شما رمز اشتباه را وارد کنید و سعی داشته باشید قفل را خراب کنید، این قفل ها با آژیر خطرناکی به صدا در می آیند. این قفل دیجیتال ها می توانند به سیستم خطر منزل شما متصل شوند و یا آلارم جداگانه ی خود را داشته باشند. این قفل ها همیشه به سیستم برقی منزل شما متصل می شوند و نیازی به باتری ندارند. اگر این قفل ها به شما اجازه ی استفاده از کلید را ندهند در صورت قطع برق نمی توانید از این قفل استفاده کنید.

قفل های اثر انگشت

برای کسانی که نمی توانند با خود کلید حمل کنند یا رمز را به خاطر بسپارند، استفاده از این قفل ها مناسب است. قفل های اثر انگشتی با اسکن کردن اثر انگشت شما درب را باز می کنند و نیازی به رمز یا کلید نیست. این قفل ها از گران ترین قفل های دیجیتالی می باشند؛ و شما باید از این قفل ها در مقابل تغییرات آب و هوایی هم مراقبت کنید.