یکی از اتفاقات شایع در تمام دنیا سرقت از منازل است، طبق آمارهای منتشر شده در هر ۱۵ ثانیه ۱ دزدی اتفاق می افتد، بیشتر سرقت های انجام شده در منازل در زمان هایی اتفاق می افتد که صاحبان خانه حضور ندارند، به همین دلیل بسیاری از مردم زمان هایی که قصد دارند به مسافرت بروند و خانه را خالی رها کنند نگران امنیت آن هستند. در این نوشته روش هایی برای تامین امنیت خانه زمان هایی که در سفر هستید را بررسی میکنیم.

سارقان پیش از اینکه به خانه دستبرد بزنند خالی بودن یا نبودن آن را بررسی میکنند و اگر شخصی در خانه حضور نداشته باشد اقدام به سرقت از خانه میکنند.

برای اینکه سارقان متوجه خالی بودن خانه شما نشوند میتوانید از لامپ های هوشمند استفاده کنید. این لامپ ها را میتوانید در زمان هایی که در خانه نیستید از راه دور کنترل کنید و روشن و خاموش نمایید. تا کسی متوجه خالی بودن خانه شما زمانی که خانه نیستید نشود.

یکی دیگر از ابزار های منزل که میتوانید برای گمراه کردن سارقان از انها استفاده کنید پرده ها هستند، هوشمند سازی پرده ها این امکان را به شما میدهد که بتوانید در ساعات مشخصی در روز پرده ها را باز و بسته کنید تا این حس به سارقان القا شود که شخصی در خانه است.

وقتی خانه نیستید تلفن خانه را روی تلفن همراهتان انتقال دهید، در این حالت زمانی که سارقان با تلفن خانه تماس بگیرند تا از خالی بودن خانه مطمئن شوند شما تلفن را پاسخ خواهید داد.

با استفاده از قفل دیجیتال زمانی که خانه نیستید لازم نیست که کلیدتان را به کسی بدهید، میتوانید باز و بسته شدن درب را روی زمان بندی قرار دهید که در زمان خاصی باز شود و سپس قفل شود.