علاوه بر اینکه میتوان قفل های دیجیتالی را از نظر نوع دسترسی به انواع گوناگون تقسیم بندی کرد، میتوان آنها را با اشکال ظاهری مختلفی که دارند هم تقسیم بندی کرد. در ادامه انواع قفل دیجیتال از نظر ظاهری را بررسی میکنیم.

قفل هتلی

این مدل ها دارای دستگیره نیستند و نحوه دسترسی به آنها از طریق کارت است، کنترل زبانه در این قفل ها به وسیله قفل نیست و معمولا دستگیره ای جدا گانه در کنار آنها نصب است.

معمولا تکنولوژی به کار رفته در این قفل ها کارت های RFID است، همانطور که از نام این قفل ها مشخص است بیشتر از آنها در هتل ها استفاده میشود و به دلیل دسترسی بدون نیاز به کلید زمان استفاده از آنها نیازی نیست نگران حمل کلید های مکانیکی درد سر ساز باشید.

از دیگر مزایا این قفل ها امکان گزارش گیری از ورود خروج و رفت و آمد هایی است که به اتاق انجام گرفته است.

قفل handle

این قفل ها دیجیتال هستند اما دستگیره های انها مشابه دستگیره های معمولی است و به همان شیویه ای با استگیره های معمولی کار میکنید میتوان از آنها استفاده کرد، اما در عین حال امکانات و کارایی های قفل هوشمند را نیز در خود دارند.

 

مزایا استفاده از این قفل ها مانند قفل های دیجیتال است و انرژی مورد نیاز برای عملکردشان توسط دو باتری قلمی تامین میشود.

روش های دسترسی به این قفل ها متفاوت است، این قفل ها به روش های رمزی، کارتی و اثر انگشتی عمل میکنند، اما بیشتر استفاده از انواع رمزی آنها رواج دارد.

قفل push pull

از جدید ترین انواع قفل های دیجیتال هوشمند این نوع هستند، قفل های تاشو به این شکل عمل میکنند که وقتی وارد اتاق یا خانه میشوید میتوانید دستگیره قفل را به داخل بکشید تا زمانی که فرد نمیخواهد کسی بتواند از خراج از اتاق وارد شود دستگیره را به داخل بکشد تا از خارج دستگیره ای وجود نداشته باشد.