باشگاه های هوشمند با باشگاه های معمولی تفاوت دارند، در این فضاها از تجهیزات ورزشی جدید و بروز و سطح بالا استفاده میشود تا ورزشکاران راحت تر بتوانند ورزش کنند و برنامه های ورزشی خود را با آنها هماهنگ کنند.

به عنوان مثال در یک باشگاه هوشمند، ورزشکاران قادر هستند که علائم حیاتی بدنشان را در هر لحظه کنترل کنند و به صورت لحظه ای از میزان پیشرفت بدنشان آگاهی داشته باشند.

مثلا اگر بیماری خاصی مانند فشار خون دارید با وارد کردن اطلاعات بیماریتان در برنامه تلفن همراه هوشمند، در هر لحظه از بیماری اطلاع خواهید داشت، مثلا دستبد هوشمندی که در دست دارید در هر لحظه فشار خون و ضربان قلبتان را اندازه گیری میکند و به شما اطلاع میدهد.

حتی اگر وقت کافی برای رفتن به باشگاه های ورزشی ندارید خودتان میتوانید با تهیه ابزارهای ورزشی هوشمند و کمک گرفتن از ابزار های هوشمند و دستیار ورزشی در تلفن همراهتان در خانه یک باشگاه ورزشی داشته باشید.

در این نوشته برخی از تجهیزات هوشمند مورد استفاده در باشگاه های ورزشی را باهم بررسی خواهیم کرد. در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

دستیار هوشمند باشگاه

با این دستیار دیگر نیازی به مربی خصوصی ورزش ندارید و خود دستیار ورزشی اطلاعات بدن شما را دریافت میکند و به شما اطلاع میدهد که در چه بخش هایی از بدنتان ضعف وجود دارد و بیشتر باید روی آن کار کنید.

حتی در صورتی که بخواهید این دستیار مانند یک مربی ورزشی به صورت روزانه به شما برنامه ورزشی میدهد و میتوانید طبق آن برنامه عمل کنید و میزان پیشرفتتان را بررسی کنید.

قفل کمدی هوشمند

زمانی که افراد وارد استخر یا باشگاه میشود وسائل و لباس های خود را داخل کمد قرار میدهند، به همین جهت ضروری است که امنیت وسایل و لباس های آنها را تامین کنیم. با استفاده از قفل های کمدی دیجیتال میتوان به هدف دست یافت.

زمانی که روی درب کمد ها از قفل دیجیتال استفاده میشود افراد هم به باشگاه شما اطمینان بیشتری خواهند داشت و از آنجایی که خیالشان از بابت وسائل همراهشان راحت است ترجیح میدهند که باشگاه شما مراجعه نمایند. زیرا احتمال گم شدن و سرقت شدن وسائل همراهشان کمتر خواهد بود. انواع زیادی از این قفل ها موجود هستند اما از قفل رمزی و کارتی بیشتر در باشگاه های ورزشی استفاده میشود.

کالری شمار هوشمند

برای رسیدن به وزن دلخواهتان باید در طول روز به میزان مشخصی کالری مصرف کنید، با نصب اپلیکیشن های کالری شمار روی تلفن همراهتان و به سادگی میتوانید میزان کالری ای که استفاده کرده اید را اندازه گیری کنید، معمولا در این اپلیکیشن ها کالری مواد غذایی ذخیره شده است و تنها با وارد کردن نام آنها متوجه خواهید شد که چه میزان کالری در طول روز مصرف کرده اید.

شمردن تعداد قاشق غذاهایی که خورده اید در طول روز کار مشکلی است اما قاشق و چنگال های هوشمندی وجود دارند که به صورت اتوماتیک میزان غذایی که مصرف کرده اید را بررسی میکنند و اندازه گیری میکنند که کمتر یا بیشتر از میزانی که باید غذا نخوردی این امر باعث میشود که مدام رژیم غذاییتان را در خاطر داشته باشید و به آن پایبند بمانید.

بررسی علائم حیاتی بدن و دستبند یا گردنبند هوشمند

اگر بیماری خاصی دارید که ممکن است با ورزش کردن از حالت نرمال خارج شوید میتوانید از این دستگاه های اندازگیری علائم حیاتی که در انواع مختلفی مانند دستبند، گردنبند و.. وجود دارند استفاده نمایید این ابزار ها به شما کمک میکنند که علائم حیاتی بدنتان را اندازه گیری کنید و هر زمانی که از حالت نرمال خارج شد به شما هشدار داده و یاد آوری میکند تا فعالیت ورزشی را متوقف نمایید. تا به بدنتان فشار وارد نشود.