همانطور که در مقاله چرا قفل هوشمند را جایگزین قفل های مکانیکی کنیم؟ اشاره کردیم با وجود قفل هوشمند، قفل کردن درب ها پس از خروج از منزل دیگر نگرانی به حساب نمی آید چرا که اگر خودتان امکان قفل کردن در را نداشته باشید قفل دیجیتال دستیار شما خواهد بود و در را پس از بسته شدن به صورت اتوماتیک قفل می کند.

از آنجایی که قفل های هوشمند دارای سیستمی الکترونیکی هستند از راه دور نیز قابل کنترل هستند. و میتوانید آنها را به سادگی از راه دور با استفاده از اینترنت نیز کنترل نمایید.

در نتیجه یکی از ارکان مهم خانه های هوشمند، قفل هوشمند می باشد که با اتصال به تلفن همراه، لپتاپ یا تبلت شما می تواند اطلاعات کاملی از رفت و آمد ها و ورود و خروج به شما بدهد حتی اگر کیلومتر ها نیز از خانه خود فاصله داشته باشید.

بنابراین سازگاری این قفل ها با تلفن همراه از طریق شبکه اینترنت نه تنها قفل کردن درها، بلکه امکان کنترل عبور و مرور، باز و بسته کردن در را برای شما فراهم کرده است و علاوه بر امنیت، راحتی را نیز به خانه شما می آورد.

هزینه ی قفل هوشمند در مقایسه با قفل مکانیکی اندکی بیشتر می باشد اما با توجه به امکاناتی که این قفل ها فراهم می کنند بسیاری از افراد خرید آن را به تعمیرات مجدد و مشکلات ناشی از امنیت کم قفل مکانیکی ترجیح می دهند.

سیستم قفل هوشمند می تواند وقوع حوادث احتمالی را به شما اطلاع دهد و در کاهش عواقب خطراتی چون آتش سوزی، سرقت و … به شما یاری رساند . بنابراین استفاده از این قفل ها در منازلی که ساکنین آن ها افراد معلول، سالخورده و یا نوزاد هستند بسیار کارآمد باشد.
در مقالات بعدی سایت نیز با معرفی قفل های هوشمند همراه ما باشید.