درست است که همه قفل ها برای حفاظت از درب ها ساخته شده اند، اما سازندگان قفل ها با در نظر گرفتن کاربردی که از قفل انتظار داریم، قفل های مختفی را معرفی میکنند، برخی از قفل ها برای مکان های تجاری طراحی شده اند و برخی از آنها برای واحد های مسکونی، در ادامه این نوشته، قفل های مناسب مکان های تجاری را معرفی خواهیم کرد.

قفل های رمزی

درست است که از این قفل ها بیشتر برای استفاده مسکونی استفاده میشود، اما با این حال مدل هایی از آنها وجود دارند که میتوان از آنها در مکان های تجاری هم استفاده کرد، برخی از ویژگی های این قفل هار را بررسی خواهیم کرد.

قفل های رمزی بسیار کارآمد هستند و زمانی که انها استفاده میشود، میتوان رفت آمد افراد را کنترل کرد، و گزارش کاملی از ورود و خروج هر فرد در دسترس داشت، به این دلیل که میتوان به تعداد بالایی رمز برای آنها تعریف کرد و به هر فرد دسترسی مشخصی داد. بسیاری از ویژگی های قفل دیجیتال در این قفل ها وجود دارند.

حتی اگر چند قفل وجود داشته باشد، میتوان به برای افراد محتلف تنها مجوز دسترسی به قفلی که لازم است را داد.

قفل‌های زبانه‌دار

یکی از قفل هایی که در میان کاربران محبوبیت زیادی دارد، قفل های زبانه دار هستند، به این دلیل که این قفل ها در برابر استفاده زیاد و همچنین فشار زیاد بسیار مقاوم است و آسیب نمیبیند. این به این دلیل است در مکان های تجاری و اداری بسیار از قفل استفاده میشود و رفت آمد ها زیاد است، به همین باید قفلی استفاده شود که مناسب این مکان ها باشد. همچنین این قفل ها میتوانند امنیت بالایی را فراهم نمایند.

جای کلید های روی این قفل ها وسط بدنه آنها قرار دارد که باعث میشود کمتر در دسترس باشد و در برابر وارد شدن نیروی غیر مجار مقاومت بهتری را از خود نشان دهد.