یکی از مهمترین روش های حفظ امنیت در هتل ها و کنترل تردد افراد و محدود کردن دسترسی افراد قفل کارتی هتلی است .

یکی از تکنولوژی های روز برای قفل هوشمند استفاده از کارت برای تردد است .و مشخصا یکی از مزایای قفل کارتی هتلی عدم نیاز به حمل و نقل  کلیدهای سنگین و دست و پاگیر است.

نصب قفل های کارتی هتلی روی درب اتاق های هتل علاوه بر تامین امنیت برای مسافران و مجموعه هتل ، در زیبایی طراحی داخلی فضای رارهروها و اتاق ها و چشم گیر بودن و لوکس بودن هتل ها بسیار تاثیر گذار است .

نحوه عملکرد انواع قفل های کارتی مجود در بازار به صورت آنلاین و آفلاین است .

عملکرد آنلاین و آفلاین قفل کارتی هتلی- قفل هوشمند

عملکرد آنلاین و آفلاین قفل کارتی هتلی

عملکرد قفل آنلاین و آفلاین هتلی و تفاوت آن

در قفل هتلی کارتی آفلاین هیچ ارتباطی بین قفل و نرم افزار برقرار نیست و هر قفل به صورت کاملا مستقل و منفرد عمل میکند . در قفل های کارتی آفلاین گزارش گیری و کنترل تردد امکان گزارش گیری و کنترل تردد افراد فقط به واسطه کارت های مخصوص امکان پذیر است و به صورت کاملا دستی امکان پذیر است

اما در قفل های کارتی آنلاین ارتباط نرم افزار و قفل به صورت مستقیم امکان پذیر است و فرد متصدی پذیرش یا مسئول مربوطه می تواند از طریق نرم افزار در هر لحظه با تک تک قفل ها ارتباط برقرار کند و گزارش مورد نظر را دریافت کند .

تمامی قفل های کارتی آنلاین با ارتباطی بی سیم و وایرلس به نرم افزار متصل هستند . بنابراین برای نصب قفل های کارتی در هتل های قدیمی نیاز به سیم کشی و کابل کشی یا کنده کاری درب و دیوار نیست .

قفل کارتی IC یا مستقیم بهتر است یا قفل کارتی RFID ؟

قفل کارتی با تماس مستقیم جزو اولین رده های قفل هوشمند کارتی بودند که به بازار وارد شدند . این قفل های کارتی  دارای معایب زیادی هستند که مستهلک شدن کارت ها بعد از مدت زمان کم به علت استفاده زیاد مسافران است .

اما در تکنولوژی RFID یا کارت های مایفر نوع ارتباط کارت با قفل از نوع غیر مستقیم است یعنی هیچ نیازی به تماس کارت با قفل نیست و قفل از طریق ارتباط امواج رادیویی با قفل درب باز میشود . یعنی اگر کارت در کیف مسافر یا جیب او باشد نیازی نیست مسافر کارت را در بیاورد و فقط کافی سات به قفل نزدیک شود تا درب برای او باز شود