قفل هوشمند یکی از جدیدترین و بهترین مدل های قفل دیجیتال است در سال اخیر انواع مختلفی از این قفل ها به بازار راه پیدا کرده است، این قفل ها در سه نوع مختلف عرضه میشود، قفل رمزی که با وارد کردن کد امنیتی درب را باز میکند، این قفل ها دارای صفحه لمسی هستند و معمولا از روش های دیگری هم در کنار رمز برخوردار هستند.

قفل های کارتی که برای دسترسی به آنها نیاز به استفاده از کارت است، این قفل ها تنها با کمک گرفتن یک کارت باز میشود و معمولا در میان هتلداران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. میتوان برای هر یک از قفل ها تا سقف ۲۰ کارت با سطوح دسترسی مختلف تعیین کرد.

قفل اثر انگشت که برای باز شدن نیاز به استفاده از هیچ گونه شی مکانیکی مانند کلید و یا کارت را ندارد و این نوع دارای سنسور اثر انگشت است و پس از تشخیص اثر انگشت صحیح اقدام به باز کردن درب مینماید. این نوع را میتوان به عنوان ایمن ترین روش دسترسی معرفی کرد

البته نوع دیگری هم وجود دارد که با اسنفاده از قطعه الکترونیکی قفل را باز میکند، این قطعه مانند جاسویچی است و حمل و نگهداری ساده ای دارد.

پس از آشنایی با مدل های مختلف قفل دیجیتالی ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که این قفل ها چه تفاوتی با قفل های هوشمند دارند و چه ویژگی در آنها باعث شده که آنها را هوشمند بنامیم؟

همانطور که در مقالات قبلی گفتیم دستگیره های هوشمند جدید ترین نوع دستگیره های دیجیتال هستند و امکانات بسیار بیشتری در مقایسه با آنها دارند.

به عنوان مثال دستگیره های هوشمند دارای آژیر و زنگ خط هستند که در زمان های بحرانی به صدا در میاید و شما را مطلع میکند.

انواع هوشمند این امکان را دارند که بتوان برای اشخاص مختلف دسترسی میختلف تعیین کرد و ورود و خروج آنها را کنترل کرد.