هر روز که میگذرد نقش تکنولوژی های جدید در زندگی ما پر رنگ تر میشود، به عنوان مثال میتوان به همین گوشی های هوشمندی که در دستان همه ما هستند یا مانیتورهای هوشمند و تجهیزات پزشکی هوشمند اشاره داشت، ب هر بخشی از زندگی امروزی نگاه کنید میتوانید نشانی از تکنولوژی را مشاهده کنید.

یکی از تکنولوژی هایی که به تازگی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، تکنولوژی بیومتریک و اثر انگشت است، مثلا میتوانید تنها با لمش کردن سنسور روی قفل دیجیتال درب ورودی خانه اتان درب را باز کنید.

تکنولوژی لمسی چیست؟

کنولوژی لمسی از سنسورهایی تشکیل شده اند که میتوانند مکان لمش شدن را تشخیص دهند، مانند صفحات گوشی های هوشمند که با دارای صفحات لمسی هستند.

سیر تکامل و پیشرفت تکنولوژی لمسی

نخستین بار این تکنولوژی توسط شرکت اپل رواج پیدا کرد، این شرکت اولین تلفن همراه لمسی خود را که صفحه کلید فیزیکی نداشت را در سال ۲۰۰۷ به بازار روانه ساخت.
صفحات لمسی یا Touch Screen ها اولین بار در سال ۱۹۷۱ ت.سط دانشمندی به نام ساموئل هرست در مرکز تحقیقات دانشگاه کنتاکی امریکا اختراع شد.

نقش کلید لمسی به عنوان یک در زندگی مدرن

همانطور که گفتیم این تکنولوژی نخستین بار برای صفحات لمسی اختراع شده بود، اما دامنه استفاده از این تکنولوژی روز به روز درحال وسیع تر شدن است. در ادامه چند مورد از کاربردهای این تکنولوژی را بررسی میکنیم.
کلیدهای لمسی به دلیل داشتن داشتن ظاهری زیبا و سهولت در استفاده، ایمنی بالاتر و طول عمری مناسب میتوانند جایگزین مناسبی بری کلیدهای روشنایی معمولی باشند. همچنین میتوان آنها را در سناریوهای هوشمند استفاده کرد.
همچنین میتوان از کلیدها به جای دکمه های فیزیکی مورد استفاده در کولرها، اجاق گاز، هود و فر و… هم استفاده کرد.

سنسورهای اثرانگشتی در قفل ها

یکی دیگر از کاربردهای این تکنولوژی امکان استفاده از این تکنولوژی در محصولات امنیتی اشاره داشت، قفل دیجیتال اثرانگشتی یکی از محصولاتی است که با استفاده از آن میتوان امنیت بیشتری را در مقایسه با قفل های معمولی تجربه کرد و از کاربردهای بی نظیر آن استفاده کرد.