در اکثر مواقع در حین طراحی سیستم امنیتی محیط های مختلف بیشتر تمرکز بر روی درب ورودی هوشمند آنها است، و همیشه بخش های مهم دیگری مانند: پنجره ها، درب های داخلی و.. فراموش میشوند.
زمانی که سیستم های ضد سرقت در خانه و یا محل کار بر روی تمام بخش های خانه متمرکز باشد و بخش هایی مانند: پنجره ها و نقاط کوری که سارقان میتوانند از آنها وارد ساختمان شوند را پوشش دهد، متوان گفت آن خانه واقعا ضد سرقت است.
و همچنین زمانی که درب های داخلی هم مجهز به تکنولوژی های امنیتی باشند، حتی اگر سارق موفق شود از سد درب ورودی ساختمان عبور کند، باز نمیتواند به اتاق هایی که وسایل ارزشمندی را در آنها قرار داده اید وارد شود.
همچنین این سیستم ها امکان کنترل با استفاده از کنترل پنل کلی را نیز دارند، که این امکان را به شما میدهد که با نصب یک برنامه بر روی موبایل یا تبلت، بتوانید همه سیستم ها را به صورت یکجا کنترل کنید.

معرفی ابزارهای مورد نیاز در سیستم ضد سرقت هوشمند

  • قفل دیجیتال
  • سنسورهای درب و پنجره
  • دوربین امنیتی
  • الارم یا آژیر هشدار
  • کنترل
  • پنل هوشمند

سیستم‌های ضد سرقت منازل چگونه کار می‌کنند؟

همانطور که گقتیم این سیستم ها دارای بخش های متفاوتی هستند، بخش هایی مانند قفل، سنسور و… همه این سیستم ها به صورت یکپارچه با استفاده از یک کنترل پنل یا مرکز فرمان قابل کنترل هستند، که میتوان آنها را از راه دور کنترل کرد.

به عنوان مثال زمانی که در خانه هستید میتوانید فضای خارجی ساختمان را با استفاده از سنسورهای حرکتی ایمن سازی کنید. و وضعیت آنها را با استفاده از دوربین های امنیتی چک کنید.

یا به عنوان مثال وجود سنسورهای هوشمند این امکان را فراهم میکند، که بتوانید از دسترسی های غیرمجاز به داخل ساختمان جلوگیری کنید. و حضور عوامل بیگانه داخل ساختمان را اطلاع رسانی کند.