روزگاری بود که ساعت‌ها باید پشت درب خانه به خاطر نداشتن کلید تا زمانی که کلیدداری از راه می‌رسید باید می‌ماندید. قفل سنتی مشکلاتی به غیر از این مورد هم داشتند از جمله اینکه به راحتی با یک سنجاق ساده باز می‌شدند. با پیشرفت تکنولوژی، قفل‌ها نیز دچار تغییر شدند و این روزها با نسل پیشرفته و ایمن‌تری به نام قفل هوشمند مواجه هستیم. این قفل ها یک قفل دیجیتال نیست بلکه فراتر از آن است.

قفل هوشمند علاوه بر اینکه همه مزایای یک قفل دیجیتال را دارد می‌تواند به اینترنت هم متصل شود. همین ویژگی ساده بسیاری از مشکلات سابق قفل سنتی به مانند عدم اطمینان از بسته بودن درب، گم شدن کلید و پشت درب ماندن، خراب شدن قفلی درب و شکستن کلید را رفع کرد. همچنین این قفل علاوه بر اینکه می‌تواند به وسیله روش‌های بیومتریک در را باز کند مجهز به شناساگر NFC شده است که می‌تواند صاحب‌خانه را با استفاده گوشی او شناسایی و درب را به روی او باز کند.

قابلیت برنامه‌ریزی

قفل  قابلیت برنامه‌ریزی شدن دارد. به این صورت که شما می‌توانید به این قفل بر اساس برنامه‌ای که تنظیم کرده‌اید، زمان‌های مشخصی برای باز شدن درب تعریف کنید تا بدون نیاز به کلید، درب باز بماند. این ویژگی برای درب شرکت می‌تواند یک امتیاز برتر باشد.

امنیت بیشتر

همان‌طور که اشاره شد قفل های هوشمند به اینترنت می‌تواند متصل شود و از این طریق باز و بسته شود. علاوه بر این، این قفل می‌تواند باز و بسته شدن درب را به گوشی صاحب‌خانه اعلام کند. با این ویژگی دیگر نباید نگران دزدان سنتی که ساده‌لوحانه در تلاش باز کردن قفل درب شما تلاش می‌کنند، باشید.

زیبایی

قفل  می‌تواند بر روی درب‌های مختلف بدون نیاز به تغییر درب نصب شود. بر روی در خانه شما بر زیبایی آن دو چندان خواهد افزود.