دستگیره های هوشمند  نوع خاصی از سیستم های امنیتی هستند که برای باز کردن آنها نیازی به استفاده کلید های مکانیکی نیست و با کمک گرفتن از سیستم های پیشرفته و امنیتی و میتوان به آنها دسترسی داشت، معمولا برای باز کردن قفل دیجیتال از روش های مختلفی مانند باز کردن با تلفن همراه استفاده میشود. یکی از انواع آنها دستگیره های هوشمند تاشو هستند.

این نوعی یکی از جالب ترین انواع دستگیره های درب است، که به تازگی به بازار راه پیدا کرده اند، بیشتر از این دستگیره ها برای دربهای داخلی استفاده میشود، نصب دستگیره های تاشو روی درب اتاق خواب و یا اتاق کار میتواند کاربرد زیادی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این دستگیره ها در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

همانطور که گفته شد از این دستگیره ها در مکان هایی که حفظ حریم خصوصی اهمیت دارد استفاده میشود، حریم شخصی در اتاق خواب و اتاق کار اهمیت ویژه ای دارد که گاهی برخی افراد آن را نادیده میگریند و زمانی که شما در اتاقتان مشغول استراحت هستید بدون در نظر گرفتن حریم شما و بدون در زدن وارد اتاق میشوند،

اما استفاده از قفل های تاشو این امکان را برای شما فراهم کرده است تا زمانی که در اتاق هستید از شر مزاحمت های دیگران راحت باشید.

نحوه کار این دستگیره ها به شکلی است که میتوانید با استفاده از آن دسترسی به داخل اتاق را تقریبا ناممکن کنید، کافی است که پس از اینکه وارد اتاق شدید دستگیره داخلی را به سمت خودتان بکشید تا حالت حریم خصوصی آن فعال شود، به این شکل دستگیره به داخل حرکت میکند و امکان دسترسی افراد از بیرون اتاق وجود نخواهد داشت.

و اگر فردی بخواهد وارد اتاق شود از بیرون دسترسی نخواهد داشت و هیچ دسترسی از خارج از اتاق به دستگیره وجود نداشته باشد.

این دستگیره ها هم مانند سایر دستگیره های هوشمند دسترسی های متفاوتی دارند و میتوان با استفاده از روش های مختلفی مانند رمز، اثر انگشت و یا تلفن همراه به آنها دسترسی داشت و حتی زمانی که از آنها استفاده میکنید نیازی نیست که هر بار درب را قفل کنید،

هر بار که شما وارد اتاق شوید و درب را ببندید، خود به خود قفل خواهد شد و اگر بخواهید درب را برای کسی باز کنید تنها با استفاده از قابیلت کنترل از راه دور و استفاده از تلفن هوشمند به آن دسترسی خواهید داشت.