قفل سنتی دارای مشکلات زیادی است. از جمله شایع‌ترین مشکلی که ما در طول زندگی بارها و بارها آن را در مورد قفل سنتی تجربه کردیم، فراموشی کلید بوده است. علاوه بر این قفل سنتی امنیت کافی را ندارد. در چند سال اخیر قفل هوشمند جای قفل سنتی را گرفته است تا امنیت و زیبایی بیشتری به درب خانه‌های ما هدیه دهد.

در قفل هوشمند دیگر نیازی به داشتن کلید برای باز و بسته کردن درب ندارید. شما می‌توانید با استفاده از گوشی خود، اثرانگشت یا حتی حسگر شناسایی چهره درب را باز کنید. این در حالی است که قفل دیجیتال هوشمند همچنین می‌تواند با استفاده از وارد کردن رمز به صورت دستی درب را به روی صاحب‌خانه باز کند. عموما قفل های هوشمند یا قفل دیجیتال دارای پروفایل های مختلفی است که می توانید برای تک تک اعضا رمز ، اثر انگشت و چهره گوناگون تعریف کنید.
برتری ای ن قفل ها در این است که شما می‌توانید گوشی هوشمند خود را به قفل متصل کنید. با این ویژگی قفل دیجیتال هوشمند همانند یک نگهبان گوش به زنگ همه اطلاعات در مورد باز و بسته شدن درب را به شما می‌دهد. علاوه بر این در قفل دیجیتال می‌توانید بدون نیاز به حضور از طریق گوشی همراه درب منزل خود را باز و بسته کنید.
قفل هوشمند یا قفل دیجیتال قابلیت برنامه‌ریزی برای باز و بسته شدن درب در ساعات معین را دارد؛ یعنی شما می‌توانید قفل هوشمند را برنامه‌ریزی کنید تا در زمان مقرر باز یا بسته شود. این ویژگی در هتل‌ها و اتاق‌های کاری که روزانه در ساعت‌های مشخصی باز و بسته می‌شوند کاملاً لازم و ضروری است.

خانه هوشمند با قفل هوشمند

وقت آن رسیده است که با قفل سنتی خداحافظی کنیم و اجازه دهیم نسل جدیدتری مانند قفل هوشمند جای آن را بگیرند. خانه‌های هوشمند دیر یا زود یکی از اصلی‌ترین نیازهای مردم جهان خواهد شد، چه‌بهتر شما زودتر از همه به فکر آن باشید.