همانطور که می دانیم یکی از راه های ورود و دسترسی در قفل هوشمند وارد کردن رمز است . اما معمولا بسیاری از ما در مورد سیستم های امنیتی ای که با رمز کار میکنند این است که همیشه در هنگام ورود رمز به سیستم تنها نیستیم و ممکن است افراد زیادی در اطراف باشند و بتوانند رمز ما را حدس بزنند و بعدا از آن سو استفاده کنند .

اما تولید کننده های قفل هوشمند برای این مشکل هم یک راه حل گذاشته اند . بعضی از برندهای معتبر قفل هوشمند در قفل های خودشان سیستم ورود رمز خیالی یا تصادفی را تعبیه کرده اند .

سیستم ورود رمز خیالی یا تصادفی در قفل چیست ؟

سیستم وورد رمز خیالی یا تصادفی یک سیستم جالب و بسیار کارا در قفل های هوشمند است و برا یان در قفل ها تعبیه می شود که در هنگام ورود رمز به قفل هیچ فرد دیگری نتواند رمز عبور شما را حدس بزند و به نوعی انقدر گیج شود که اصلا امکان کپی برداری و حفظ کردن رمز نباشد .

پس به این شکل امینت قفل هوشمند رمزی به شدت بالا می رود و دیگر شما نگران این نیستید که فرد غیر مجازی بتواند با رمز شما به محل کار یا خانه شما وارد شود.

سیستم رمز خیالی در قفل چگونه کار میکند ؟

استفاده از سیستم رمز تصادفی یا خیالی در قفل های هوشمند بسیار راحت و آسان است . شما با نصب این نوع قفل روی درب منزل یا محل کارتان می توانید برای باز کردن درب در زمانی که اطراف شما شلوغ است و دوست ندارید که کسی با سرک کشیدن بتواند رمز شما را بخواند و رمزتان لو برود می توانید به اول و آخر رمز ورودتان یک کد مثلا این چنین وارد کنید مثلا #۱۲۳۴۵۶ و بعد رمز اصلی تان را وارد کنید.

به این شکل قطعا فردی که در حال سرک کشیدن روی قفل شماست انقدر گیج می شود که نمی تواند رمز اصلی را حدس بزند و امنیت قفل هوشمند شما چندین برابر می شود .