سیستم های بیومتریک محبوب در استفاده امروز عبارتند از به رسمیت شناختن عنبیه، تشخیص صدا، سیستم تشخیص اثر انگشت. به رسمیت شناختن عنبیه بسیار دقیق اما بسیار هزینه براست و از طرفی اسکن چشم انسان یک مسئله حساس و دشوار است. سیستم تشخیص صدا روشی معمولی اما بسیار گران قیمت است.

FRR بالا ناشی از بیماری، خشونت صدا، و یا دیگر مشکلات گلو باعث اختلال در تشخیص صدا می گردد که از نقص های این سیستم می باشد. سیستم تشخیص اثر انگشت، ورود به محیط به وسیله اسکن اثر انگشت است که به طور کلی روشی عملی، دقیق ومقرون به صرفه برای اجرا شدن می باشد.

قفل دیجیتال بیومتریک

قفل دیجیتال بیومتریک اثر انگشت مزایای فوق العاده ای نسبت به قفل های دیجیتال معمولی منزل، قفل های ترکیبی درب، قفل هایی دیجیتالی با صفحه کلید و یا کارت خوان دارند از جمله امنیت، راحتی و سرعت.

در این سیستم برای شناسایی اثر انگشت باید جریان خون در دست گردش داشته باشد وگرنه قفل الکترونیکی اثر انگشت را شناسایی نمی‌کند. مطالعات اخیر در بیومتریک نشان داده است که روش اثر انگشت بیومتریک در مقایسه با روش های دیگر بیومتریک، دارای اسکنر دقیق تر و مقرون به صرفه تر است. امکان نفوذ به سیستم بیومتریکی اثر انگشت تنها یک در یک میلیاردم است که این به معنای آن است که ورود افراد ناشناس به خانه یا محل کارغیر ممکن است.

منبع: mixedland