شرایط آب و هوایی مختلف هم در انتخاب قفل درب تاثیر دارد. به عنوان مثال در هنگام خرید قفل دیجیتال برای مکان هایی که دارای شرایط آب و هوایی سرد هستند باید توجه کنید که قفلی انتخاب کنید که با آن شرایط آب و هوایی سازگاری داشته باشد. در این نوشته به ویژگی های قفل مناسب برای آب و هوای سرد میپردازیم.

 

باتری قفل

هوای سرد باعث خالی شدن سریع باتری قفل ها میشود و بعضی از این قفل ها مجهز به باتری های لیتیوم یونی هستند و استفاده از آنها در شرایط آب و هوایی سرد بسایر به صرفه است به این دلیل که این باتری ها خیلی دیر خالی میشوند و در هوای خیلی سرد دوام بالایی دارند و استفاده از آنها به صرفه است.

بدنه قفل

قفل هایی که برای شرایط آب و هوایی سرد ساخته میشوند باید از بدنه مقاوم تری برخوردار باشند و قفل های معمولی ممکن است در این شرایط کارایی خود را از دست بدهند. قفل های مناسب باید بدنه ساخته شده از آلیاژ مقاوم داشته باشند. مثلا قفل های یوکا به این دلیل که از بدنه مقاومی ساخته شده اند میتوانند دمای هوای زیر صفر را به خوبی تحمل کنند.

کیفیت لمسی قفل دیجیتال

صفحات لمسی بسیار در برابر سرمای زیاد آسیب پذیر هستند و با کوچکترین رطوبتی ممکن است کارایی خود را از دست بدهند. برای همین منظور باید در هنگام خرید این قفل ها به ویژگی ضد آب آنها توجه نمایید. علاوه بر صد آب بودن قفلی را انتخاب کنید که دارای صفحه دکمه ای باشد تا در صورتی که میخواهید بدون در آوردن دستکشتان قفل را باز کنید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید از این قفل ها در مناطق سرد استفاده کنیم؟ آیا استفاده از قفل های مکانیکی در این شرایط ساده تر نیست؟

توجه داشته باشید که قفل های دیجیتال را میتوان با استفاده از تلفن همراه و از راه دور باز بسته و کنترل کرد. این مزیت کار شما و باز و بسته شدن درب را بسیار آسان خواهد کرد و از پشت در ماندن در روز های سرد و بارانی جلوگیری خواهد کرد.