یکی دیگر از مدل های پر طرفدار قفل دیجیتال، قفل های چند کاره هستند، این قفل ها قابلیت کنترل و استفاده به وسیله چند کاربری را دارند، یعنی میتوانید یک قفل دیجیتال اثر انگشتی تهیه کنید و با روش های دیگری مانند روش معمولی و با کلید هم آن را باز و بسته نمایید.

این قفل ها قابلیت استفاده مانند قفل هوشمند را هم دارند، میتوانید آنها را به وسیله گوشی هوشمندتان هم باز کنید، این قایلیت زمانی کاربرد دارد که دور از خانه هستید و لازم است دسترسی ورود به خانه را برای برای شخصی ارسال کنید، به عنوان مثال میتوانید با استفاده از گوشی درب را برای یکی از اقوامتان باز کنید. تا وارد خانه شوند.

این موضوع زمانی نمود پیدا میکند که در مسافرت باشید یا یکی از دوستانتان که از راه دور به خانه شما می اید درب را باز کنید.

از دیگر ویژگی های کلیدی این محصول این است که مجهز به دوربین مدار بسته است و با این روش هم میتوان از آن استفاده کرد. مثلا اگر شخصی بخواهد به شکل غیر مجاز وارد خانه شود یا قفل را باز کند، دوربین تصویر چهره او را ضبط میکند و بعدا میتوانید او را شناسایی کنید، در این حالت دیگر نیازی نیست که هزینه نصب و راه اندازی یک دوربین مداربسته جداگانه را هم بدهید، میتوانید با استفاده از دوربین های چند کاره این کار را به خوبی انجام دهید.

این قابلیت کمک میکند که بدانید چه افرادی زمانی که شما در خانه نبوده اید زنگ درب را فشرده اند. همچنین زمانی که که در خانه هستید و فردی زنگ درب را به صدا در میاورد میتوانید بدون اینکه از جایتان بلند شوید بدانید چه فردی پشت در است و از همان جا به وسیله تلفنتان درب را برای او باز نمایید.