سیستم های اتوماسیون خانه هوشمند اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از رقابتی ترین بازارها در جهان است. در این مقاله به برخی از جذاب ترین مزایای اتوماسیون های هوشمند خانگی پرداخته شده است

 

آیا کار با سیستم اتوماسیون امنیت منزل آسان است؟

همه موارد خوب در مورد امنیت خانه خوب و شنیدنی است ، اما در صورت استفاده از سیستم ها بسیار پیچیده ، تفاوت چندانی نخواهد داشت. اما استفاده از اتوماسیون های خانگی کار ساده ای است.

اگر می دانید چگونه از تلفن هوشمند استفاده کنید ، احتمالاً در حال حاضر مهارت لازم برای کار با سیستم امنیتی منزل خود را دارید.

بیشتر سیستم ها برنامه های کاربردی کاربر پسند دارند و شما می توانید از طریق تلفن همراه یا سایر دستگاه های هوشمند به سیستم دسترسی پیدا کنید.

این برنامه ها دارای یک مرکز کنترل است که به شما امکان می دهد هشدارهایی را تنظیم کنید و بدانید که چه اتفاقی می افتد و در آخر با دستگاه خود ارتباط برقرار کنید.

اگر سیستم امنیتی خود را به گاراژ یا پارکینگ خود متصل نمایید، برای اطمینان از اینکه درب پارکینگ شما قفل شده است، تنها کافی است از اثر انگشت استفاده کنید.

از همه مهمتر ، هشدارها توسط سیستم های خودکار ، معمولاً به صورت پیام یا ایمیل انجام می شود. اگر قبلاً به این نوع هشدارها در تلفن های هوشمند و یا سایر دیوایس های هوشمند عادت کرده اید ، دیگر نیازی به یادگیری چیزهای جدید ندارید.

 

مقالات مرتبط: نکاتی برای انتخاب محصولات امنیتی

چگونه می توان امنیت خانه را افزایش داد؟

استفاده از سیستم خانه های هوشمند

 

برخلاف تصور شما ، دیگر نیازی به صرف پول زیادی برای اتوماسیون امنیت منزل یکپارچه ندارید. بسته به نیازهای امنیتی خانه شما و ویژگی های ابتکاری و بودجه موجود ، گزینه های امنیتی زیادی وجود دارد که ممکن است مناسب شما باشد.

 

یک سیستم خانه هوشمند انتخاب نمایید

 

در ابتدا برای برای تجربه امنیت بالا در خانه نیاز است که از یک سیستم خانه هوشمند استفاده کنید.

شما می توانید همه چیز را از قفل اتوماتیک و چراغ های هوشمند گرفته تا درگاه ویدیویی و ترموستات را به وسیله این اتوماسیون کنترل نمایید.

دوربین های امنیتی به کار رفته در این سیستم تصاویر و فیلم های زنده را به شما نشان می دهند و کل سیستم بی سیم است ، بنابراین نیازی نیست نگران اضافه کردن خط تلفن خانگی دیگری باشید.

به دنبال بهترین سیستم امنیت خانه باشید و ببینید کدام یک در منطقه شما بهترین کار می کند.

 

یک دوربین امنیتی برای قسمت بیرونی خانه خود انتخاب کنید

 

در صورت عدم نیاز به کل سیستم هوشمند،  با دوربین های امنیتی شروع کرده و آنها را در نقاط ورودی آسیب پذیر در خانه نصب کنید. مانند درب گاراژ و درب اصلی خانه.

در انتخاب دوربین ها حتما به موارد امنیتی که نیاز دارید توجه کنید

  • آیا به دوربین هایی با سنسور حرکت نیاز دارید؟
  • آیا شما می خواهید نظارت زنده یا فقط یک فیلمبرداری با کیفیت بالا داشته باشید؟
  • آیا به دنبال یک دوربین دید در شب هستید تا حتی در شب نیز بتواند منظره کامل خود را حفظ کند؟

 

از قفل هوشمند استفاده کنید

 

برای داشتن قفل الکترونیکی یا اینترنت از راه دور نیازی به همه موراد موجود در خانه هوشمند ندارید. قفل ها می توانند به عنوان یک کل یا بخشی از یک سیستم امنیتی بزرگتر عمل کنند.

پس دیگر لازم نیست نگران قفل درب گاراژ خود باشید.

یک قفل دیجیتال می تواند به اندازه یک صفحه کلید یا یک قفل بیومتریک باشد که از اثر انگشت برای ورودی استفاده می کند.

به عبارت دیگر ، انتخاب قفل است که به شما امکان می دهد هنگام دور بودن از خانه چیزهایی را قفل کنید.

علاوه بر درب اصلی گاراژ ، باید ورودی های دیگری مانند پاسیوی اصلی پاسیو و حیاط خلوت را نیز قفل کنید. این ورودی ها مکان های ایده آل برای افزایش امنیت از طریق قفل ها هستند.

قفل های هوشمندی که از بلوتوث برای تغییر تلفن همراه به کلید استفاده می کند و به شما امکان می دهد با لمس کردن درها را باز و قفل کنید.

این دستگاه برای اندروید و iOS مناسب است و دیگر لازم نیست نگران پنهان کردن یک کلید اضافی باشید.

 

مقالات مرتبط : همه چیز در مورد قفل هوشمند

 

از درب پارکینگ هوشمند استفاده کنید

تعویض درب فعلی پارکینگ به یک درب هوشمند که امکان باز شدن با استفاده از ریموت را داشته باشد، مهم و ضروری است.

این برنامه به شما امکان می دهد تا درب پارکینگ را از راه دور باز کنید. خود را برای کنترل از راه دور از طریق تلفن یا کنترل بی سیم باز کنید. استفاده و نصب از این مورد آسان است.

برخی از ویژگی های جذاب این نوع، امکان کنترل کردن آنها از راه دور با استفاده از صفحه نمایش های لمسی است است، این ریموت کنترل ها مانند یک تلفن هوشمند عمل میکنند و ورود و خروج به داخل پارکینگ را به  شما گزارش میدهند.