قفل دیجیتال لزوماً هوشمند نیست. قفل هوشمند سری پیشرفته‌تر از قفل‌های دیجیتال و الکترونیکی است که قابلیت‌های فراوانی من جمله اتصال به موبایل عرضه شده است. قفل هوشمند متصل به موبایل استفاده یا کنترل آن را محدود به حضور در محل نمی‌کند.

این مقاله می‌تواند برای شما راهنمای خرید قفل هوشمند باشد.

قفل چه قابلیت هایی دارد ؟

عموماً قفل هوشمند قابلیت اتصال به وای فای و شبکه اینترنت را دارند. به این ترتیب فرد می‌تواند بدون حضور در نزدیکی قفل آن را کنترل کند. از دیگر مزایایی که برای این قفل ها می‌توان برشمرد، استفاده راحت از آن است.

بر خلاف قفل سنتی که گم شدن کلید و خراب شدن توپی در آن وجود دارد یا قفل که فراموشی رمز شما را تهدید می‌کند، قفل هوشمند می‌تواند به وسیله اثر انگشت، گوشی موبایل یا لوازم دارای NFC باز و بسته شود.

قفل هوشمند قابل برنامه‌ریزی است به این معنی که شما می‌توانید طی زمان‌های خاصی که خودتان آن را تعریف می‌کنید، زمان باز و بسته شدن میهمان بدون وارد کردن رمز ایجاد کنید. به طور کلی می‌تواند گفت، خرید یک قفل امن و محافظت شده، امنیت بیشتری به خانه شما خواهد داد.

این قفل در زمان باز و بسته شدن، امکان ارسال پیام به گوشی صاحب‌خانه را دارد، پس نباید نگران باز شدن درب خانه خودتان در مسافرت باشید. در خرید قفل هوشمند می‌بایست دقت کنید که برند معتبری که قرار است قفل آن روی درب خانه شما نصب شود قابلیت‌هایی همانند بلوتوث، وای فای، امنیت شبکه ارتباطی، NFC، تطبیق‌پذیری با انواع گوشی‌های همراه و مواردی به مانند گارانتی تضمین کننده کالا را به همراه قفل دیجیتال داشته باشد.

در انتها لازم است بدانید که اکثر قفل‌های هوشمند، ظاهری آراسته‌تر نسبت به قفل‌های سنتی دارند که برای خانه لوکس و شیک شما مسلماً المان و آرایه‌ای کاملاً درخور و شایسته می‌تواند باشد. امنیت لوکس و هوشمند را تجربه کنید.