معمولا پس از چند وقت گذشتن از نصب قفل های دیجیتال و دستگیره درب ضد سرقت منظره آنها به کلی دچار تغییر خواهد شد و شما با ظاهر کثیف و لک دار آنها مواجه میشوید، پس از اینکه این محصولات ایمنی را خریداری میکنید دانستن روش های نگهداری از آنها مهم و ضروری است.

از آنجایی که قفل ها و دستگیره های درب ازآلوده ترین بخش های خانه هستند باید در فواصل زمانی گوتاهی آنها را تمیز کرد تا بیماری های مختلف گریبان گیرمان نشوند.

درب های خانه اولین بخش آن هستند که حتی افرادی که برای نخستین بار وارد خانه شما میشوند آن را میبینند و با دستگیره موجود روی درب آن را باز میکنند، کثیف بودن این بخش باعث میشود که در لحظه اول حس بدی به آنها منتقل شود.

مسئله مهم دیگری که در رابطه با دستگیره های درب باید به آن توجه نمایید این است که، همه افراد زمانی که میخواهند وارد خانه شوند با دست های کثیف درب را باز مینمایند، پس تمام آلودگی های بیرون خانه روی این دستگیره ها وحود دارد و به مروز زمان تبدیل به ویروس ها و میکروب های خطرناکی خواهد شد که بیماری ها را انتقال میدهد.

پس برای سلامت و حتی زیبا تر ماندن محل زندگی و محل کار لازم است که در فواصل زمانی نزدیک به هم درب ها و دستگره های دیجیتال و قفل دیجیتال نصب شده روی درب را تمیز کنیم. اما از آنجایی که این قفل ها و درب های ضد سرقت از مواد و آلیاژ های مخصوصی ساخته شده اند ضروری است که از روش هایی برای تمیز کردن آنها استفاده شود که باعث بروز خوردگی در آنها نشود.

برای پاک کردن درب های ضد سرقت و قفل های نصب شده روی آنها ابتدا باید قفل ها با استفاده از دستمال مرطوب و نرم پاک کنید و سپس با استفاده از محلول آب و صابون و یک اسفنج آب و صابون روی درب را پاک کنید. البته میتونید از محلول های تمیز کننده و شیشه پاک هم استفاده نمایید.

اگر روی درب لکه روغن یا رنگ وجود دارد آن را با استفاده از محلول تیتنر و آب پاک نمایید.

ماده معجزه آسا برای پاک کردن درب های ضد سرقت و قفل های الکترونیکی

اگر با استفاده از محلولی که در این بخش معرفی میکنیم درب و دستگیره را تمیز کنید تمام میکروب های آن از بین خواهند رفت و دیگر لازم نیست که نگراناین باشید که فرزندتان پس از دست زدن به درب خوراکی میخورد یا دستش به دهانش میزند.

۱ قاشق چایخوری نمک + یک لیوان سرکه سفید را باهم مخلوط نمایید که به شکل خمیری در بیاید، سپس تمام بخش های دستگیره را با آن تمیز کنید و بگذارید یک ربع این مخلوط روی دستگیره باقی بماند. سپس با دستنال خیس آن را تمیز کنید.