برای کسانی که اولین بار است از این قفل دیجیتال استفاده می کنند ممکن است که سوالاتی پیش بیاید. در این مقاله پاسخ برخی ار این سوالت را بررسی میکنیم.

خیلی از صاحبان خانه به تفاوت میان قفل های سنتی و قفل های دیجیتالی فکر می کنند. این تفاوت ها به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند:

ایمنی

تا امروز بیش تر مردم از قفل های سنتی برای باز کردن درهای خود استفاده می کنند. از خودتان بپرسید: آیا تا به حال کلیدهای خود را گم کرده اید؟ آیا تا به حال بعد از وارد شدن به خانه کلیدهایتان را پشت در و بیرون از منزل جا گذاشته اید؟ برای بیش تر افراد این اتفاق افتاده است. شما فورا دست به کار می شوید و قفل را عوض می کنید و دعا می کنید که هیچ کس محل زندگی شما را بلد نباشد.

در سال های اخیر تقاضا برای قفل های دیجیتال بسیار زیاد شده است و یکی از دلایل اصلی آن اینست که دیگر کسی تقاضای قفل های مکانیکی را ندارد! قفل های دیجیتالی انواع مختلف دارند. اکثریت و یا همه ی قفل ها برای ورود به منزل پین کدهای عددی دارند که با اثر انگشت افراد یا فناوری رادیو شناسه یا RFID مطابقت دارد.

در طی سال های گذشته و با پیشرفت تکنولوژی برخی از قفل های دیجیتالی هر دو خاصیت را دارند و قابلیت دسترسی بلوتوث را هم به شما می دهند. بعضی از افراد می پرسند که اگر RFID را گم کردیم چه باید کرد؟ این یکی از مزایای استفاده از دسترسی دیجیتال است زیرا کاربران می توانند از قسمت تنظیمات مستقیما آن را پاک کنند؛ و نیازی به پرداخت هزینه ی اضافی برای خریدن قفل جدید نیست.

آسایش

پیدا کردن دسته کلید حتی در داخل کیف دستی برای خیلی ها عذاب آور است؛ حتی برخی افراد کلیدهای خود را در محل کار یا داخل ماشین جا می گذارند. قفل های دیجیتال نیازی به کلیدهای فیزیکی ندارند و سیستم دسترسی متفاوتی دارند.

این تفاوت در دسترسی شامل موارد زیر می شود:

اثر انگشت، کارت RFID ، پین کد عددی، کلید، بلوتوث، موبایل و دستگاه های هوشمند. هر قفل شیوه ی دسترسی متفاوتی دارد و دیگر نیازی نیست که وقتی شما از منزل خارج می شوید نگران گم کردن کلیدهایتان باشید.

با این حال، با افزایش درخواست قفل دیجیتال باید در هنگام انتخاب آن احتیاط بیش تری کرد. از خرید قفل های وارداتی اجتناب کنید و برای دست یابی به دوام، ضمانت و ایمنی بهتر قفل را از نزدیک محل سکونت خود تهیه کنید.