مسیر کاربر

قبل از خرید چشمی دیجیتال حتما این مقاله را بخوانید

 

اگر می خواهید برای منزل خود یک نگهبان ۲۴ ساعته داشته باشید بدون این  که لازم باشد نگران چیزی باشید چشمی دیجیتال یوکا یک انتخاب هوشمندانه است. همه ما نگرانی های گاه و بی گاه و بی دلیل و با دلیل را از جهت امنیت منزلمان تجربه کرده ایم. مخصوصا زمانی که برای مدت طولانی در منزل نیستیم و نمی توانیم به خانه سر بزنیم.

یا اگر ناچاریم فرزندان یا سالمندان خود را در خانه تنها بگذاریم و نگران امنیت آنها هستیم. همه این دلایل باعث می شود که لازم داشته باشیم که دائما محل زندگی یا کار خود را زیر نظر داشته باشیم و از تردد ها آگاه باشیم. پس چه چیز می تواند بهتر از این باشد که یک نگهبان دائمی تمام تردد ها را به اطلاع ما برساند و خیال ما را راحت کند.

 

چشمی دیجیتال

 

شما منزل نیستید ، اما چشم های شما آنجاست!

 

این که شما در منزلتان نیستید دلیل نمی شود که نتوانید از تردد هایی که به منزلتان می شود آگاه شوید. چشمی دیجیتال یوکا به شما کمک می کند تا در هنگامی که در سفر هستید تمامی خطراتی که متوجه منزلتان می شود را کنترل کنید. تصویر افرادی که پشت درب منزل شما قرار میگیرند ذخیره و ضبط می شود و شما قادرید در هر زمان آن را کنترل کنید.

 

چشمی دیجیتال یوکا چه مدت حواسش جمع است؟

 

چشمی دیجیتال هم مانند هر کالای دیجیتال دیگری با استفاده از باتری کار می کند. اما آیا این باتری تمام می شود و بعد… ؟ وقتی باتری چشمی تمام شود و ما منزل نباشیم دیگر چه فایده؟ چه کسی قرار است از آنجا به بعد مراقب منزل ما باشد؟؟

بله درست است. اما مژده ما به شما این است که باتری چشمی دیجیتال یوکا می تواند چند ماه کار کند و نیازی به شارژ نداشته باشد. پس حتی اگر مدت طولانی هم در سفر باشید باز هم می توانید با خرید چشمی دیجیتال خیال خود را از بابت امنیت منزل راحت کنید. چشمی دیجیتال  با استفاده از سنسور های حرکتی که دارد و ضبط اتوماتیک تمامی تردد ها توسط چشمی و ارسال آن به موبایل شما امنیت کامل منزل شما را برقرار می کند. پس خیالتان از بابت شارژ هم کاملا راحت باشد.

 

چشمی دیجیتال

ویژگی های چشمی دیجیتال

 

چشمی های دیجیتال یوکا ویژگی های مطلوبی دارند که به هر یک اشاره خواهیم کرد :

۱. چشمی دیجیتال نیازی به استفاده از هیچ گونه سیم ندارد. این ابزار با استفاده از باتری های قلمی یا لیتیومی کار می کند و می تواند چند ماه بدون شارژ مجدد به کار خود ادامه دهد.

۲. چشمی های دیجیتال به آسانی و در عرض ده دقیقه روی درب منزل شما نصب می شوند. پس لازم نیست هیچ نگرانی از بابت نصب این چشمی ها روی درب منزل یا محل کار خود نداشته باشید این کار نیازی به هیچ متخصصی ندارد.

۳. چشمی دیجیتال را روی انواع و اقسام مختلف درب ها می توان به آسانی نصب کرد.

۴. یک مزیت بسیار مهمی که چشمی های دیجیتال یوکا دارا هستند این است که دارای زنگ هستند و شما لازم ندارید جدا گانه برای درب منزل زنگ تهیه کنید. این زنگ ها با موزیک های متنوع تعبیه شده اند. وجود زنگ روی چشمی دیجیتال به معنای این نیست که فقط در صورتی که فرد زنگ را فشار دهد تصویر ضبط می شود، بلکه سنسور های حرکتی که روی این دستگاه نصب شده اند هر گونه تردد را به اطلاع شما می رسانند.

۵. شما می توانید برای ذخیره تصاویر از کارت های حافظه میکرو استفاده کنید. بسته به این که از چه کارت حافظه ای با چه میزان ظرفیت استفاده میکنید عکس های بسیاری می توانند ذخیره شوند.

 

 

جشمی دیجیتال

 

 

چشمی دیجیتال یوکا را از کجا خریداری کنیم؟

متخصصین ما همواره آماده اند تا در خرید چشمی دیجیتال یوکا شما را یاری دهند. شما می توانید با خریداری این محصول از شرکت نوآوران هوشمند تمامی مزایایی که ما برای مشتریان خود در نظر گرفته ایم دریافت کنید. ما همواره در پی رضایت مشتریان خود بوده و با پاسخگویی ۲۴ ساعته در کنار شما هستیم.

ما به حسن خدمت خود ایمان داریم و به شما این اطمینان را می دهیم که خرید چشمی دیجیتال یوکا یک خرید مطمئن و با مزیت است . اما برای این که خیالتان از بابت خریدتان راحت باشد این امکان را قرار داده ایم که شما بتوانید تا ۷ روز بعد از خرید و حتی نصب محصول در صورتی که از کیفیت آن راضی نبودید کالای خود را بازگردانید و وجه پرداخت شده به شما بر میگردد. همچنین شما می توانید تا دو سال از گارانتی این محصول برخوردار باشید.

پس اگر شما هم به یک نگهبان تمام و عیار برای منزل یا محل کارتان نیاز دارید همین الآن با ما تماس بگیرید و یا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

 امنیت در جهانی که پیوسته در حال تغییر است 

با نگاهی به گذشته و مقایسه آن با دست کم ده سال اخیر، می‌توان به رشد سرسام‌آور جمعیت و پیشرفت فناوری پی برد. پیشرفت‌های اخیر چنان گسترده، کامل، چالش‌برانگیز و گاهی عجیب هستند که ما را دچار هراس از فنّاوری و تصور غلبه هوش مصنوعی بر بشریت می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره ی چشمی دیجیتال هوشمند به سایت یوکا سر بزنید.

شما تنها نیستید! همه ما در هر نقطه‌ای از جهان با پیگیری آمیخته به شگفتی و هراس این جهش‌های فناوری پی به عظمت و قدرت هوش بشر در آفرینش و نوآوری می‌بریم. آنچه روشن است تلاش بشر برای دست‌یابی به بستری نوین برای برقراری و ثبات آسایش و امنیت در جهانی پیوسته در تغییر است.

 در عصر حاضر، که زندگی‌ها محدود به فضاهایی کوچک‌تر با تجهیزات، ثروت و دارایی‌های ارزشمند بیشتر شده ، توجه افراد به حفظ امنیت فردی و خانوادگی دوچندان شده است.

یکی از اقدامات پرطرفدار در شهرنشینی نوین، هوشمندسازی ساختمان محل کار یا سکونت است. شما با راه‌اندازی هریک از دستگاه‌های هوشمند امنیتی به‌راحتی و در مواردی با جزئیات دقیق از ساختمان خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید.

چشمی دیجیتال 

 

انواع دستگاه‌های امنیتی هوشمند  

ازجمله دستگاه‌های هوشمند امنیتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چشمی دیجیتال

از رایج‌ترین و مفیدترین دستگاه‌های امنیتی هوشمند؛ انواع چشمی های دیجیتال هستند.قابلیت اتصال به شبکه WiFi را دارد

 

چشمی دیجیتال

قفل‌های دیجیتال

امکان قفل درب منزل حتی زمانی که در خانه نیستید.قابلیت اتصال به شبکه WiFi را دارد

قفل دیجیتال

دوربین‌های هوشمند

انواع دوربین‌های داخلی و بیرونی که هم مصارف خانگی و شخصی دارند و هم در محل کار و کارخانه نصب می‌شود.قابلیت اتصال به شبکه WiFi را دارد

وسایل گرمایشی هوشمند

دوستدار محیط‌زیست و حافظ جیب شما. مهم‌ترین امتیاز این دستگاه‌ها قابلیت اعلام‌خطر آتش‌سوزی یا انجماد لوله است. قابلیت اتصال به شبکه WiFi را دارد

سیستم روشنایی هوشمند

برای خاموش و روشن یا کم‌وزیاد کردن نور ساختمان استفاده می‌شود.قابلیت اتصال به شبکه WiFi را دارد

سیستم هوشمند دود

در صورت ایجاد دود در ساختمان و در مدل‌های پیشرفته‌تر منتشر شدن مونوکسید کربن، بااتصال به تلفن همراه، اطلاع‌رسانی می‌کند.قابلیت اتصال به شبکه WiFi را دارد

 

چشمی دیجیتال چیست؟

قطعاً شما هم از طرفداران زندگی کم دغدغه و شیرین مدرن هستید؛ پس اجازه بدهید شمارا با چشمی دیجیتال آشنا کنم که برخلاف ظاهر ساده و سنتی چشمی‌های قدیمی که مجبور می‌شدیم برای شناسایی فرد پشت در، صورتمان را به در بچسبانیم تا از حفره چشمی بتوانیم ببینیم، چشمی دیجیتال با ظاهری بسیار جذاب و شیک و قابلیت‌های هوشمندانه فراوان آماده است تا به کمک آن، شما بدون دردسر و تلاش اضافی، فرد پشت در را ببینید.

پس از چشمی‌های قدیمی که روی درهای ساختمان نصب می‌شد، حالا نوبت چشمی دیجیتال است. شما اکنون می‌توانید با خیال آسوده و پس از بررسی همه دستگاه‌های امنیتی هوشمند، یکی از مفیدترین و پرطرفدارترین دستگاه‌های امنیتی هوشمند را برای درب ساختمان خود خریداری کنید.

چشمی دیجیتال

چند نکته راجع به چشمی دیجیتال ؟

چشمی دیجیتال را می‌توان روی انواع درب‌های معمولی و چوبی و ضد سرقت نصب کرد.

پس از نصب چشمی  دیجیتال، فرد به‌راحتی و با وضوح کامل می‌تواند تصویر کسی را که پشت در است در نمایشگر LCD چشمی، مشاهده کند.

دوست مهربان با کودکان و افراد سالخورده است.

مراقب جیب شماست!

با کمک نمایشگر چشمی دیجیتال و برخلاف چشمی قدیمی، که دید بسیار محدود و ناواضحی می‌داد، می‌توانید میدان دید گسترده و رضایت بخشی از فضای بیرونی داشته باشید.

سیستم چشمی دیجیتال به‌گونه‌ای طراحی‌شده که کاربر می‌تواند گزینه ذخیره تصویر را فعال کند. با فعال کردن این گزینه، هرزمان که در خانه نباشید، تصویر یا تصاویر افرادی که پشت در ایستاده بودند یا تردد می‌کردند، ذخیره می‌شود.

می‌توانید از گزینه زنگ چشمی دیجیتال استفاده کنید و زنگ‌های متنوعی داشته باشید.

قابلیت دید در شب چشمی دیجیتال، امکان یک ماجراجویی شبانه و کوتاه را برای شما که ممکن است یک روح سرگردان پشت در خانه منتظرتان باشد، فراهم می‌کند!

امکان ثبت ساعت و تاریخ را برای شما فراهم کرده است.

حس‌گرهای حرکتی شگفت‌انگیز چشمی دیجیتال شمارا از حضور طولانی یا تردد فرد حتی بدون زنگ زدن باخبر می‌کند.

چشمی دیجیتال بی‌سیم هم وارد بازار شده است و شما بااتصال آن به گوشی هوشمند یا لپ‌تاپتان می‌توانید کنترل کاملی بر فضای بیرونی حتی بیرون از خانه داشته باشید.

◄ چشمی دیجیتال به‌راحتی و بدون نیاز به حضور نماینده شرکت قابل‌نصب است. می‌توانید با ورود به این صفحه روش نصب چشمی دیجیتال را مشاهده کنید.

شرکت نوآوران هوشمند ضمن قدردانی از شما خواننده گرامی، خواهشمند است پس از مطالعه این مقاله، نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در مورد چشمی دیجیتال در بخش دیدگاه این مقاله در میان بگذارید. ما باافتخار آماده هرگونه مشاوره آنلاین رایگان درزمینهٔ خرید چشمی دیجیتال هستیم.

 

 

یکی از سوالاتی که هموراه خریداران قفل دیجیتال دارند این است که آیا دستگیره های الکترونیکی هوشمند قابلیت باز شدن با استفاده از کلیدهای مکانیکی را هم دارند؟ به همین دلیل هم در این نوشته تصمیم گرفتیم پاسخ این سوال را بررسی کنیم.

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، بیشتر این دستگیره ها از کلیدهای مکانیکی هم به عنوان پشتیان استفاده میکنند.

هدف قفل هوشمند و دیجیتال از ورود به بازار فراهم کردن سهولت، امنیت، زیبایی و حذف کلیدهای مکانیکی دردسر ساز بوده است، و این قفل ها از کلیدهای مجازی و الکترونیکی اعم از رمز، بیومتریک و یا کارت برای باز شدن استفاده میکنند، به این صورت که کاربر برای باز کردن قفلی که با ویژگی بیومتریک کار میکند تنها کافی است که انگشت خود را روی اسکنر اثرانگشت قرار دهد تا قفل به سادگی برای او باز شود.

اما با این وجود برخی از کاربران ترجیح میدهند که قفلی که خریداری میکنند با استفاده از کلیدهای مکانیکی هم باز شود، و این مسئله برای آنها بسیار مهم و جدی است.

دلیل این مسئله میتواند این باشد که مخاطب هنوز میزان امنیت کلیدهای الکترونیکی را در مقایسه با کلیدهای مکانیکی درک نکرده است. یا افراد کهنسالی در خانه وجود دارند که استفاده از کلیدهای الکترونیکی مانند رمز عبور و.. برایشان مشکل است، در این صورت استفاده از کلید برای آنها بسیار مناسب خواهد بود.

همچنین به این دلیل که این قفل ها با استفاده از انرژی الکترونیکی کار میکنند، ممکن است این حس در مخاطبان به وجود بیاید که در صورت قطع برق یا تمام شدن باتری، قفل باز نخواهد شد. و از قابلیت باز شدن با کلیدهای مکانیکی به عنوان یک قابلیت پشتیبان استفاده میکنند.

فواید استفاده از کلید مکانیکی در قفل های الکترونیکی چیست؟

 

همانطور که در مقالات قبلی سایت گفتیم قفل دیجیتالی نسل جدیدی از قفلهای درب های ورودی ساختمان ها و آپارتمان ها است که برای دسترسی سریعتر و آسان تر و همچنین افزایش امنیت بر روی دربها نصب میشود، معمولا برخلاف قفل های مکانیکی که تنها از یک مغزی مکانیکی ساخته شده اند مغزی قفل ها دیجیتال از سیستم های متنوع و پیچیده تری ساخته شده اند. که میتوانند امنیت بالاتر و ارامش خاطر را برای شما به ارمغان بیاورند.

این قفل ها از مکانیزم های مختلفی برای حفاظت از درب های ورودی استفاده میکنند، که شامل: شناسایی رمزی، اثرانگشت، مگنت، کارتهای مغناتیسی و تشخیص چهره هستند.

 

ویژگی های قفل دیجیتال

ار ویژگیهای خاص  این قفل ها میتوان به عدم امکان ورود افراد فاقد مجوز ورود اشاره داشت، بر خلاف قفل های مکانیکی که هر کسی کلید را در دست داشته باشد به راحتی قادر به باز کردن درب خواهد بود، در این سیستم ها به دلیل بکارگیری سیستم های بیومتریک این امکان وجود ندارد، و تنها در صورتی که فرد مجوز دسترسی داشته باشد میتواند درب را باز کند.

تعمیرات قفلهای الکترونیکی

همانطور که گقتیم، این قفل ها از سیستم های پیچیده تری ساخته شده اند و پس برای تعمیرات آنها نیاز به فرد متخصص است که از آنها اطلاع داشته باشد. برای همین تمام قفل های دیجیتالی یوکا دارای خدمات پس از فروش هستند که در صورت خرابی احتمالی قفل دغدغه تعمیر آنها وجود نداشته باشد.

در مقالات قبلی سایت در مورد قفل های بیومتریک و کاربردهای آنها صحبت کرده بودیم، اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بیومتریک چیست؟ غیر از قفل های دیجیتال و هوشمند در چه بخش هایی از آن استفاده میشود؟

به زبان ساده بیومتریک به هر فاکتوری که مربوط به ویژگی های انسانی باشد گفته میشود، از معروف ترین سیستم های بیومتریک موجود در بازار میتوان به سیستم های اثرانگشتی و تشخیص چهره اشاره داشت که انواع سیستم های امنیتی و شناسایی استفاده میشوند.

میتوان گفت تکنولوژی بیومتریک تقریبا یک تکنولوزی جدید است که تقریبا به تازگی معرفی شده است و توانسته جایگزین خوبی برای انواع سیستم های قدیمی و مکانیکی شود.

سیستم های بیومتریک می‌توانند خصوصیات خاص انسان ها را شناسایی کنند، به همین دلیل بیشتر از آنها در سیستم های امنیتی استفاده میشود، مثلا در سیستم های امنیتی و فوق سری  قفل دیجیتال از عنبیه چشم استفاده می‌شود که با اسکن کردن عنبیه چشم می‌تواند فرد را شناسایی کند.

همه ما میدانیم که اثر انگشت هر فرد مخصوص خود او است، اما خوب است که بدانید که ممکن است اثر انگشت دو فرد کاملا با هم برابر باشد، این مورد هرچند بسیار نادر است، اما شدنیست.

اما امکان ندارد که دو نفر عنبیه چشم مشابه هم داشته باشند، به همین دلیل هم امنیت این سیستم بسیار بالا است.

با وجود صحبت هایی که کردیم باز هم برخی افراد سوال میکنند که آیا این تکنولوژی ها امن هستند؟ و میتوان امنیت وسایل ارزشمند و خانه امان را به این تکنولوژی ها بسپاریم؟ آیا تکنولوژی های بیومتریم قابل هک شدن نیستند؟

از آنجایی که یافتن دو فرد که خصوصیت های بیومتریک مشابهی داشته باشند بسیار نادر است، همچنین در ساخت مثلا قفل های بیومتریک اثرانگشت به این موضوع توجه شده است که حتما کلیدی که برای قفل هوشمند استفاده میشود. مثلا اثرانگشت، بافت زنده ای باشد که در آن جریان خون وجود داشته باشد، از همین رو نمیتوان از ماکت و یا بافت مرده بدن انسان برای باز کردن قفل ها استفاده کرد.

امروزه اکثر گوشی های هوشمند از تکنولوژی های بیومتریک اثرانگشت و تشخیص چهره استفاده میکنند.

همچنین مثلا زمانی که جرمی اتفاق میوفتد، پلیسها میتوانند با خصوصیت های بیومتریک هر فرد مانند dna و یا اثر انگشت فرد مجرم را شناسایی کنند. یا اگر صدای شخص در جایی ضبط شده باشد، پلیس ها میتوانند او را از صدایش که یک خصوصیت بیومتریک او است شناسایی کنند.

انواع تکنولوژی های بیومتریک چه چیزهایی هستند؟

تشخیص صدا: ارتعاشات و الگوی صدای هر فردی مختص به خود او است، زمانی که با یک دستگاه که قابلیت تشخیص صدا را دارد صحبت کنیم، میتواند تشخیص دهد که ما صحبت کرده ایم، مثلا وقتی که میخواهیم، وارد خانه شویم، کافی است به قفل بگوییم باز شو!

دستگاه تشخیص اثرانگشت: سیستم تشخیص اثرانگشت شاید شناخته شده ترین سیستم بیومتریکی باشد که مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین به جرات میتوان گفت که این سیستم یکی از ایمن ترین سیستم هایی است که مورد استفاده قرار میگیرد.

ویژگی‌های رفتاری: این سیستم میتواند با تجزیه و تحلیل های کامپیوتری به ویژگی های فردی انسان را شناسایی کند و با توجه به آنها فرد را شناسایی کند. مثلا میتواند با توجه به الگوی ضربه زدن شما به کلیدها در زمان تایپ کردن و یا نحوه راه رفتنتان شما را شناسایی کند.

تشخیص چهره: این سیستم هم یکی از سیستم های بیومتریک شناخته شده است که میتواند با توجه خطوط صورت فرد او را شناسایی کند، انواع پیشرفته این سیستم ها بسیار دقیق هستند، اما با توجه به اینکه چهره انسان ممکن است در طول زمان تغییر کند، ممکن امنیتشان پایین بیاید، از این قابلیت معمولا در تلفن های هوشمند و لپتاپ ها استفاده میشود.

تشخیص کف دست: الگوی کف دست هر فرد هم مختص به خود او است، این سیستم ها میتوانند: ضخامت، عرض، مساحت و… دست را تشخیص دهند، از این سیستم ها از دهه ۸۰ میلادی استفاده میشد.

معمولا زمانی که از تکنیک های هوشمند سازی ساختمان استفاده میکنیم سوالی که در ذهنمان به وجود می آید این است که کدام بخش ها را باید در ابتدا هوشمند کنیم، هوشمند سازی یک بخش از ساختمان به معنای نصب سنسور در آن است، به همین دلیل در این نوشته قصد داریم بخش هایی از ساختمان که باید در آنها سنسورهای هوشمند نصب شوند را بررسی کنیم.

سنسورهای آب

سنسورهای آب یکی از مهمترین سنسورهایی است که در برای کنترل میزان مصرف آب در ساختمان نصب میشوند، نصب کردن سنسورهای آب میتواند مشکل باعث صرفه جویی در مصرف آب شود.
از این سنسورها باید بر سر لوله ها و شیرهای آب نصب کرد، و میتواند مواردی مانند: ترکیدگی لوله ها، نشت آب و… را به شما اطلاع دهد.
بهتر است از سنسورهای آب در حمام، دستشویی، زیرزمین و محل های ذخیره سازی آب استفاده کنید. تا هر گونه نشت آب یا اتفاق غیر معمول را به اطلاع شما برساند.

سنسور دود

سنسور دود هم یکی دیگر از سنسورهای مهمی است که اگر در خانه وجود داشته باشد میتواند پیش از اتفاق افتادن خطری بزرگتر، مانند اتش سوزی شما را مطلع کند، البته نصب این سنسورها در آشپرخانه ضریب خطای آن را بالا میبرد، چون در صورت تشخیص هر دودی در آشپرخانه به شما هشدار اتش سوزی خواهد داد. برخی از قفل هوشمند های موجود در بازار این امکان را دارند.

سنسورهای حرکتی

سنسورهای حرکتی را احتمالا زیاد مشاهده کرده اید، مثلا این سنسورها میتوانند تشخیص دهند که فردی وارد اتاق شده است و چراغ ها را روشن کند، این سنسور علاوه بر اینکه موجب راحتی و صرفه حویی در مصرف انرژی میشود، میتواند کاربرد امنیتی هم داشته باشد، به این صورت که با روشن شدن چراغ ها متوجه حضور فرد بیگانه در خانه شوید.

مکان‌های مناسب برای نصب سنسورها

میتوانید از سنسورهای هوشمند در محیط های پر رفت و آمد خانه استفاده کنید. تا علاوه بر راحتی و سهولت در استفاده از وسایل و زندگی امنیت را نیز بالا ببرید.
بهتر است از سنسورهای امنیتی و مواردی مانند قفل دیجیتالی در ورودی های خانه استفاده کنید. و یا با نصب سنسور های حرکتی همه حرکات را در نظر داشته باشید.
اگر در کمدهای خانه تان وسیله با ارزشی دارید با نصب کردن سنسورهای امنیتی امنیت و قفل کابینی امنیت آنها را بالا ببرید.

از سوالات مهمی که توسط خریداران قفل دیجیتال و هوشمند پرسیده میشود در رابطه با تفاوت های آنها با قفل های مکانیکی است، به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفتیم برخی از تفاوت های این قفل ها را به صورت خلاصه بررسی کنیم.

امکان ریموت کنترل قفل دیجیتال

بر خلاف قفل های مکانیکی که هر بار برای باز کردنشان نیاز است که تا جلوی در یا پای آیفون بروید، قفل های دیجیتال دارای قابلیت ریموت کنترل یا همان کنترل از راه دور هستند، میتوانید با متصل کردن این قفل ها به از طریق نرم افزار قفل به تلفن همراه میتوانید از هرجایی که هستید از طریق نرم افزار قفل را کنترل کنید و از راه دور وضعیت امنیتی درب را چک کنید.

عدم وجود کلیدهای مکانیکی

یکی دیگر از تفاوت های قفل هوشمند و قفل مکانیکی، عدم وجود کلیدهای مکانیکی در آنها است، با استفاده از آنها دیگر دغدغه و نگرانی گم شدن کلیدها را ندارید، زیرا حتی اگر کارت یا رمز عبور خود را گم کردید یا احساس کردید افراد غریبه به آنها دسترسی دارند میتوانید با ورود به نرم افزار قفل کلید مجازی را ابطال کنید در این صورت حتی اگر سارقان رمز عبور یا کارت را داشته باشند نمیتوانند درب را باز کنند. و دیگر نیازی نیست هر بار که میخواهید از خانه بیرون بروید یک دسته کلید سنگین و بزرگ را با خود حمل کنید.

وجود آلارم هشدار

برخلاف قفل های مکانیکی هیچ تعاملی با شما ندارند، این قفل ها در صورتی که شخصی قصد دسترسی غیر مجاز به قفل را داشته باشد و یا آتش سوزی و.. اتفاق بیوفتد از طریق آلارم هشدار دهند اطلاع خواهد داد.

وجود سنسور های مختلف

به دلیل سنسورهای مختلفی که در قفل های دیجیتال نصب شده است، امکان سرقت از آنها تقریبا غیر ممکن است. به عنوان مثال اگر رمز را ۳ بار اشتباه وارد کنید و… قفل هشدار امنیتی خواهد داد تا شما یا همسایگان از وجود شخص بیگانه مطلع شوند.

از دیگر سنسور های موجود در این قفل ها میتوان به سنسورهای: قفل کودک، ضدسرقت، ضد شوک، ضد حریق و قفل دوبل اشاره داشت.

 

همانطور که در مقالات  قبلی سایت بررسی کرده بودیم در سال های اخیر تغییرات زیادی در نحوه زندگی همه ایجاد شده است و تکنولوژی در تمام بخش های زندگی بشر وارد شده است، یکی از این تکنولوژی ها که بسیار در سهولت زندگی بشر تاثیر داشته است، و باعث آسان تر شدن زندگی بشر شده است خانه های هوشمند هستند، در ادامه این نوشته در مورد فواید خانه هوشمند بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مزایای خانه هوشمند

خانه هوشمند فناوری جدیدی است و به عنوان یک انقلاب دیجیتال مجسوب میشود، اگر به امنیت خانه و محل زندگی تان اهمیت میدهید، خانه هوشمند گزینه ای مناسب برای شما است، استفاده از خانه هوشمند و تجهیزات امنیتی هوشمند مانند:  قفل دیجیتال و قفل هوشمند میتواند کیفیت زندگی را افزایش داده و امنیت را تامین کند.

افزایش کیفیت زندگی

استفاده از تکنولوژی های جدید در خانه ها میتواند نیاز های مختلفی را برآورده کند و همچنین باعث افزایش کیفیت زندگی شود، یکی از این موراد افزایش کیفیت زندگی است.

همواره تکنولوژی های مختلف باعث اقزایش کیفیت زندگی و همچنین پارامترهایی مانند: صرفه جویی در مصرف انرژی و … شود.

بهره‌وری بیشتر

از دیگر فواید و مزایای استفاده از خانه هوشمند، بهره وری بیشتر است، با استفاده از یک پنل در این خانه ها میتوان انواع موارد مانند: صدا، چراغ ها و.. را کنترل کرد.

صرفه‌جویی و مدیریت مصرف انرژی

از دیگر مزایای خانه هوشمند، صرفه جویی در مصرف برق و انرژی است، از آنجایی که با استفاده از این سیستم ها میتوان مدیریت تمام وسایل را باهم انجام داد، میتوانید مثلا مشخص کنید که دستگاه ها در یک زمان خاص خاموش شوند یا در زمانی خاص روشن شوند. تا اگر فراموش کردید آنها را خاموش کنید برای مدت زمان زیادی انرژی مصرف نشود.

امکان ادغام همه دستگاه‌های هوشمند

مدریت کردن همه دستگاه های موجود در خانه میتواند کاری مشکل باشد، اما با استفاده از ابزارهایی که در خانه هوشمند در اختیار شما قرار میگیرد میتوانید، مدیریت تمام این دستگاه ها را به صورت یکجا انجام دهید.

به نظر میرسد که درب های چوبی امنیت پایین تری داشته باشند، اما به این دلیل که درب های داخلی ساختمان ها را به جنس چوب میسازند، ضروری است که از قفل هایی روی این درب ها استفاده شود که امنیت بالاتری داشته باشند و حریم خصوصی در آنها بیشتر حفظ شود. قفل دیجیتال استفاده شده روی درب های چوبی با قفل هایی که روی درب های فلزی استفاده میشوند متفاوت هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این نوشته به بررسی انواع قفل امنیتی درب چوبی بپردازیم.

از آنجایی که معمولا درب های اپارتمان ها و درب های داخلی ساختمان ها را از جنس چوبی میسازند. به همین دلیل هم استفاده از راهکارهایی که ایمنی آنها را بالا ببرد مهم و ضروری است. و به دلیل وجود انواع مختلف این قفل ها در ادامه تفاوت های محبوب ترین مدل ها را بررسی میکنیم تا انتخاب خوبی داشته باشید.

انواع قفل درب چوبی

قفل مکانیکی

قفل مکانیکی درب چوبی

با وجود تکنولوژی های جدید و زیاد همچنان پرکاربرد ترین قفل های مورد استفاده در همه مکان ها قفل های مکانیکی هستند، مهمترین دلیلی که از نوع قفل ها بیشتر استفاده میشود، قیمت ارزان و فراوانی آنها در بازار است، همچنین اگر خودتان کمی با کار با آچار و پیچ گوشتی آشنایی داشته باشید میتوانید قفل را نصب کنید.
خود قفل های مکانیکی دارای انواع مختلفی هستند، که با توجه به نوع ساخت و ماهیتی که دارند دارای انواع مختلفی هستند. اما به این دلیل که فناوری مورد استفاده در این قفل ها طی سال ها تغییر نکرده است همه سارقان نحوه باز کردن آنها را میدانند و توانایی باز کردن آنها را در زمانی کمتر از یک دقیقه را دارند.
از دیگر عیوب این قفل ها میتوان به گم شدن کلید ها و جا گذاشتنشان در داخل خانه اشاره داشت که گاها مشکلات بسیار زیادی را برای صاحبان خانه ها ایجاد میکند.

قفل هوشمند دیجیتال

انواع قفل هوشمند درب چوبی

یکی دیگر از انواع قفل امنیتی درب چوبی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند، قفل هوشمند هستند، این قفل ها با استفاده از باتری های قلمی و با تکنولوژی خاص کار میکنند.
از تکنولوژی های مورد استفاده در این قفل ها میتوان به تکنولوژی های اثرانگشتی، کارتی و رمزهای دیجیتالی اشاره داشت.

مشتریانی که به ما اعتماد کردند