از آنجایی که خانه هر فرد محل نگهداری وسایل ارزشمند و خانواده است، همه افراد دوست دارند که با تامین امنیت خانه، آسایش و راحتی را برای خود و خانواده فراهم کنند. یکی از راه کار ها برای بالا بردن امنیت خانه ها استفاده از قفل هوشمند امنیتی است.

از آنجایی درب خانه میتواند به عنوان سدی در برابر تهدیدات خارجی عمل کند و امنیت خانه را تامین کند استفاده از این سیستم امنیتی بسیار پیشنهاد میشود.

در این نوشته برخی از انواع این قفل ها را بررسی میکنیم تا بتوانید با خیال راحت از میان آنها یکی را انتخاب کنید.

 

قفل درب بدون کلید

قفل های بدون کلید، از بهترین تجهیزات امنیتی موجود در بازار هستند، این قفل ها را به نام قفل های دیجیتال هم میشناسند. که  از تکنولوژی های مختلفی مانند، تکنولوژی کارتی، اثر انگشت، رمز عبور و تشخیص چهره استفاده میکنند. استفاده از آنها باعث سهولت در رفت وآمد میشود.

برای استفاده از این قفل ها نیاز به انرژی الکترونیکی است، با استفاده از باتری قلمی میتوان این قفل ها را راه اندازی کرد و نیازی به استفاده از سیم کشی نیست و برای نصب در خانه ها، اماکن اداری و تجاری و مسکونی بسیار مناسب هستند.

 

قفل HANDLESET

این نوع برخلاف سایر قفل ها دستگیره معمولی برای باز کردن درب ندارند و میتوان با استفاده از قفل مکانیکی آها را باز کرد و سپس با فشار دادن یک دکمه در را به راحتی باز کرد.

 

قفل DEADBOLT

همانطور که نام این نوع مشخص است از دو سیلندر برای باز شدن استفاده میکنند، نحوه استفاده از این قفل ها به وسیله کلیدهای مکانیکی است و به سادگی میتوان از آنها بر روی درب های مختلف استفاده کرد. این نوع ارزان ترین و در دسترس ترین قفل ها هستند که هنوز هم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و در بیشتر منازل هنوز از این نوع برای تامین امنیت استفاده میشود.