قفل های هوشمند چیست؟ یکی از وسایل الکترونیکی که برای محافظت از درب ها استفاده می شود. این قفل ها در واقع با فناوری های WiFi و همچنین بلوتوث کار می کنند و در واقع به کاربران امکان می دهند قفل های خود را با استفاده از فناوری های جدید روی درب نصب کنند.

این قفل ها در واقع با ارسال انواع سیگنال ها مبنی بر اینکه کلیدهای دیجیتالی آنها روی تلفن های هوشمند ، رایانه ها و سایر دستگاه ها نصب شده است ، کنترل می شوند و در واقع باز و بسته می شوند.

قفل دیجیتال نه تنها امنیت خانه ها را تقویت می کند بلکه رفت و آمد راحت را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از این قفل ها می توانید به راحتی در هر جای دنیا درب مشتری را باز کنید.

همچنین می توانید برنامه هایی را در تلفن هوشمند خود نصب کنید که ورود و خروج افراد را کنترل کرده و در صورت لزوم میزان دسترسی آنها را کنترل کنید.

 

قفل های هوشمند چگونه کار میکنند؟

 

قفل هوشمند در واقع دارای ویژگی های منحصر به فرد و قدیمی است. چنین قفل هایی معمولاً با روش های مکانیکی سنتی باز نمی شوند. برای مثال می توان گفت قفل های قدیمی و مکانیکی به کلیدهای فیزیکی احتیاج دارند ، اما با ظهور قفل های هوشمند نیازی به استفاده از کلید مکانیکی نیست.

همچنین دیگر مشکلی مانند ماندن در پشت و استفاده از این نوع قفل ها وجود ندارد. قفل های هوشمند همچنین دارای ویژگی های خاصی هستند مانند:

 

  • این قفل ها قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارند
  • همانطور که در بخش اول ذکر شد ، قفل های هوشمند را می توان به تلفن های هوشمند متصل کرد که این امکان را برای باز و بسته شدن و از راه دور کنترل می کند.
  • همچنین می توانید با استفاده از این قفل های دیجیتال ، ورود و خروج افراد را به راحتی کنترل کنید و در را باز و بسته کنید.
  • با قفل دیجیتال ، بدون نیاز به کلید مکانیکی ، درب باز می شود.
  • smart lock در واقع بدون استفاده از کلید باز می شود. برای باز کردن درب می توانید رمز ورود ، کارت یا اثر انگشت را انتخاب کنید.
  • این مسئله مشکلات مرتبط با استفاده از کلید مانند حمل آن و از دست دادن آن را از بین می برد.
  • می توانید با یک قفل هوشمند از قفل اینترنت یا رمزهای عبور یک بار استفاده کنید.
  • می توانید هنگام استفاده از قفل های رمزی هوشمند ، از رمزهای عبور یکبار مصرف استفاده کنید. این کدها برای افراد خاص مانند مهمان ، نظافت و تمیز کردن طراحی شده اند.

Smart Lock یک دستاورد جدید در زمینه امنیت هوشمند است. فناوری پیشرفت بسیاری کرده است و ما بدون داشتن اطلاعاتی از قفل های معمولی یا قفل ها فاصله داریم.

در حال حاضر ما با محصولاتی مانند قفل دیجیتال یا قفل اثر انگشت روبرو هستیم.

هر یک از این محصولات عملکرد خاص خود را دارند. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و هر یک برای یک بخش از جامعه مناسب خواهد بود. اما آیا Smart Lock واقعاً از امنیت کافی نسبت به گزینه های دیگر برخوردار است؟

قفل هوشمند یک قفل الکترومکانیکی است. برای قفل آن ، قفل به یک دستور رمزگذاری شده نیاز دارد. این دستور رمزگذاری شده معمولاً توسط اپلیکیشن موجود در مالک تلفن ارائه می شود. اما این فقط مربوط به قفل کردن ، باز کردن قفل و بسته شدن با کلید رمزگذاری نشده است. در عوض ، چنین محصولی شما را از وضعیت کلی ، وقایع و سلامتی شما آگاه می کند.

تصور کنید در سفر و خارج شهر هستید. اگر کسی سعی داشته باشد درب خانه شما را باز کنید، پیام اخطاری روی تلفن همراهتان دریافت خواهید کرد. اگر در شرایطی باشید که دسترسی به اینترنت ندارید ، این قفل برای شما پیامک ارسال می کند.

از این نظر ، قفل های هوشمند بسیار محبوب هستند. با این حال ، هیچ فرد غیر قابل اعتماد نباید به تلفن شما دسترسی داشته باشد. اما مدل های مختلف قفل اثر انگشت مطمئناً از این نظر امنیت بالاتری دارد.

اما به نوعی ، تلفن های امروزی همه دارای سنسور اثر انگشت هستند ، بنابراین اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنید ، دو نوع قفل مختلف سطح امنیت متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

مزایای هوشمند سازی

 

شرکت ها دستگاه های مختلفی را برای بهبود مدیریت و هوشمند سازی ارائه می دهند. از تنظیم دمای منزل تا روشن و خاموش کردن چراغ خانه ، همه این موارد توسط یک سری برنامه ها و دستورالعمل های رمزگذاری شده کنترل می شوند.

این امر نه تنها شما را به سطح بالاتری از امنیت می رساند بلکه باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای خانه یا محل کار شما خواهد شد. لازم نیست نگران هک شدن هم باشید.

این برنامه مطمئناً با گذشت زمان بروزرسانی می شود. این امر باعث می شود سازندگان بتوانند به سرعت آن را برطرف کرده و هرگونه نقص در کدهای سیستم را در اختیار کاربر قرار دهند.

به طور کلی ، چنین قفل بسیار ایمن است. اگر به دنبال انتقال به سطح جدیدی از فناوری هستید ، این محصول انتخاب مناسبی برای شماست.