همه ما می دانیم که ورزش تأثیر مستقیمی بر سلامت ما دارد ، برای بازیابی سلامتی ما باید هر روز تمرین های خاصی انجام دهیم. اگر به دنبال مربیان و باشگاه ها هستند. ممکن است ترجیح دهید به یک باشگاه در نزدیکی خانه خود بروید ، در این حالت پیشنهاد می کنیم برای یک باشگاه هوشمند ثبت نام کنید یا تجهیزات لازم را برای یک باشگاه هوشمند داشته باشید.

البته اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که حوصله باشگاه را ندارید و یا دوست دارید در هر ساعت از روز ورزش کنید ، بهتر است بدانید که فناوری در حوزه ورزش و سلامتی نیز به کمک شما می آید امروزه با نصب برنامه های ویژه می توانیدو فضایی شبیه باشگاه را در زیرزمین یا منزل خود بسازید و به وزن ایده آل خود را بسازید.

باشگاه هوشمند چیست؟

Smart Club فضایی است که از فناوری پیشرفته، علاوه بر تجهیزات ورزشی به روز استفاده می کند تا ورزشکاران را از لحظه تغییر و میزان پیشرفت در بدن خود آگاه سازد. در باشگاه هوشمند دانستن علائم حیاتی بدن بسیار مهم است ، بنابراین ابتدا از مچ دست استفاده کنید که ضربان قلب شما را اندازه گیری کند. سپس اطلاعات شخصی مانند وزن، بیماری های خاص مانند دیابت و فشار خون بالا را در اختیاز شما قرار دهد. دستگاه های تلفن هوشمند مانند سایر دستگاه های هوشمند به تلفن همراه شما متصل می شوند و اطلاعات لازم را به تلفن شما منتقل می کنند.

چگونه می توان یک باشگاه خانگی کم هزینه ساخت؟

قفل کمد الکترونیکی

در کلوپ های هوشمند یکی از تجهیزات دیجیتال قفل کمدی یا قفل دیجیتال باشگاه است. قفل الکترونیکی کمد به امنیت وسایل مشتری کمک می کند و امور را در باشگاه راحت تر و آسان تر می کند. به عنوان مثال ، با کمک دستبند قفل کمدی  ، می توانید به راحتی از بوفه باشگاه خرید کنید یا حساب خود را بصورت آنلاین شارژ کنید. کمد لباس شخصی همه دارای قفل هوشمند است که برنامه مدیریت آن می تواند بر روی تلفن همراه نصب شود.

دستیار باشگاه

دستیار باشگاه ابزاری مانند TAO است که اطلاعات کلی در مورد بدن شما را دریافت می کند. این دستگاه به شما می گوید که چه مناطقی از بدن شما ضعیف است و در چه مناطقی باید کار کنید. این دستگاه ها روی قدرت شما متمرکز شده اند و شما را در طی فرایند، برای پیشرفت یاری می کنند ، بنابراین می توانید مسیر پیشرفت خود را مشاهده کنید و در صورت لزوم آن را تغییر دهید. همچنین این دستیار می تواند یک برنامه ورزشی روزانه را برای شما فراهم کند.

 

دستگاه تنظیم هوا

هوایی که در آن ورزش می کنید باید اکسیژن کافی برای فعالیت شما داشته باشد. همچنین در صورت رطوبت در فضا متابولیسم شما را تقویت می کند. دستگاه تهویه مطبوع به شما کمک می کند تا به بهترین وجه ممکن ورزش کنید. اگر رطوبت هوا مناسب نباشد ، این دستگاه به شما هشدار می دهد.

سنجش علائم حیاتی

علائم حیاتی بدن هنگام ورزش تغییر می کند. افراد مبتلا به فشار خون بالا ، تپش قلب یا دیابت ممکن است که در حین ورزش فشار خونشان افزایش پیدا کند و ممکن است سلامتی آنها را به خطر بیاندازند. بنابراین ، دستگاه علائم حیاتی را اندازه گیزی و قبل از وقوع یک فاجعه ، به شما یادآوری می کنند که به خودتان فشار زیادی وارد نکنید.

همچنین دستگاه های کوچک نصب شده روی تلفن های همراه مجهز به سنسورهایی هستند که می توانند قند خون را اندازه گیری کرده و بدن شما را به انسولین هشدار دهند.

 

کالری شماری

شرط رسیدن به وزن ایده آل ، دریافت مقدار معینی کالری در روز است. برنامه های کالری شمار به شما امکان می دهند مواد اولیه ای را که غذای شما در آن پخته می شود وارد کنید و ببینید که چقدر کالری مصرف می کنید. همچنین به شما کالری روزانه می دهد و به شما در انتخاب رژیم صحیح کمک می کند.

چنگالها و قاشقهای هوشمند همچنین می توانند به شما در شمارش کالری و حفظ رژیم غذایی کمک کنند. اگر قصد دارید روزی ۲ قاشق غذاخوری میل کنید ، این قاشقها به شما می گویند که بیشتر غذا نخورید و کالری غذاهای خود را بشمارید. در حقیقت ، این قاشق ها و چنگال ها به شما کمک می کنند تا به رژیم غذایی خود بپیوندید.

 

مربی در باشگاه های هوشمند

در کلوپ های هوشمند نیازی به مربی ندارید ، اما پیروی از برنامه های مناسب رژیم غذایی و ورزش از طریق برنامه ها دنبال می شود. در کلوپ های هوشمند ، تماس ها از طریق تلفن های همراه انجام می شود و مربی شما هنگام انجام ورزش بر شما و حرکات شما نظارت می کند.

ورزش های ماجراجویی

علاوه بر آنچه گفته شد ، باشگاه های هوشمند ویژگی های جدیدی برای اعضای دارند. آنها نوعی “بازی” را در ورزش ترکیب می کنند. مدیران باشگاه متوجه شده اند که هرچه تجهیزات مدرن تری  استفاده شود ،ورزش جذاب تر میشود ، اما یک بازی و ماجراجویی همیشه می تواند جذاب باشد. بیشتر دستگاه ها دارای مانیتور جلویی هستند که شما را در یک بازی قرار می دهد. اگر روی تردمیل ایستاده اید ، برای تعیین رکورد باید از تنگناها ، دویدن و موانع عبور کنید. شما می توانید پیشرفت خود را با همگام سازی مشخصات شخصی خود در باشگاه با اطلاعات شخصی خود در هر دستگاه مشابه دیگر اندازه گیری کنید.

توصیه می کنیم اگر کلوپ های شهر شما مجهز به فناوری نیستند ، بهتر است تجهیزات هوشمند را خودتان خریداری و با ساختن یک باشگاه هوشمند در خانه و ورزش های “هوشمند” را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که با ورزش هوشمند، می توانید از رفتن به باشگاه لذت ببرید.