به تازگی یک شرکت آلمانی از نرم افزار جدید خود در در زمینه قفل دیجیتال پرده برداری کرده است، با استفاده از نرم افزار میتوان برای قفل های الکترونیکی کلیدهای هوشمند تعریف کرد و با استفاده از آنها به افراد مختلف اجازه ورود و دسترسی به قفل درب آپارتمان و خانه را داد.

به عنوان مثال میتوانید با استفاده از کلید هوشمند زمانی که در خانه نیستید برای یکی از دوستانتان یک کلید هوشمند تعریف کنید که بتواند وارد خانه شده و به گلدان هایتان آب بدهد یا درب را برای ماموران اداره گاز باز کنید.

این نرم افزار با ساخت یک QR کد اختصاصی برای هر فرد و ارسال آن از طریق ایمیل این امکان را به آنها میدهد تا بتوانند درب را باز کنند.

اگر تلفن همراه شما درای تکنولوژی nfc باشد به سادگی میتواند با نزدیک شدن به قفل هوشمند با آن ارتباط برقرار کند، تنها برای استفاده از این قابلیت و استفاده از این تکنولوژی لازم است که قفل و تلفن همراه هر دو به این تکنولوژی مجهز باشند تا بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که شاید هکران با هک کردن تلفن همراه شما یا دسترسی به اطلاعات انتقال داده شده بتوانند این نرم افزار را هک کنند و به کلید ساخته شده دسترسی پیدا کنند، اما این کار غیر ممکن است و افراد غیر مجاز نمیتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند، زیرا حتی در صورت هک کردن تنها به یک سری اطلاعات رمزگذاری شده دسترسی خواهند داشت. که امکان باز کردن درب را ندارند.

نرم افزار طراحی شده امنیت فوق العاده بالایی دارد و میتوان از آن به عنوان کلید کنترل قفلها در هتل و حتی مراکز عمومی و بزرگ کرد، در این حالت همه افراد در یک مرکز بزرگ این امکان را خواهند داشت تا با استفاده از این نرم افزار همگی دسترسی امن و اشتراکی به قفل داشته باشند.