در مقالات قبلی سایت در مورد خانه هوشمند و نحوه هوشمند سازی آن صحبت کردیم. در این نوشته قصد داریم در مورد دفتر کار هوشمند صحبت کنیم و توضیحاتی در این مورد ارائه نماییم.
هدف از هوشمند سازی ساختمان ها علاوه بر راحتی ساکنین آنها صرفه جویی و ذخیره انرژی و بالاتر بردن امنیت ساختمان هم هست.
این روزها اکثر افراد بیش از اینکه در منزل زندگی کنند و اوقاتشان را در محل کارشان سپری میکنند به همین دلیل برای اینکه تعامل کارمندان با محل کارشان بیشتر شود لازم است که از تجهیزاتی استفاده کرد این کار را برای ما انجام دهد.

نحوه هوشمند سازی محل کار

نصب دستگاه حضور و غیاب هوشمند

رسیدن سر وقت به محل کار همواره یکی از دغدغه های مدیران و کارمندان است، سیستم حضور غیاب هوشمند، زود و یا دیر رسیدن کارمندان به محل کار را در حافظه خود ثبت میکند.
از دیگر ویژگی های آنها ارسال پیام به کارمندان به شکلی است که میتواند در صورت دیر رسیدن به آنها یا آوری کند و یا هر صبح برای آنها یک پیام انگیزشی ارسال کند.
اکثرا هر یک از این دستگاه ها میتوانند بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را در خود ذخیره نمایند. دستگاه های هوشمند میتوانند با استفاده از اثر انگشت و کارت پرسنلی کار کنند.

میز کار و صندلی هوشمند

از دیگر مشکلات رایج را محیط های کاری کمردرد، گردن درد و گرفتگی ها عضلات است که به دلیل تنظیم نبودن مانیتور و یا استاندارد نبودن آنها باعث آسیب های شدید جسمی به کارکنان شود و همچنین راندامان کاری آنها را پایین بیاورد.
میزکارهای هوشمند قابلیت شخصی سازی دارند و میتوان با نصب کردن قفل دیجیتال روی کشو های میز که تنها با استفاده از اپلیکیشن و یا اثر انگشت باز میشوند، آنها را کنترل کرد. و دیگران نمیتوانند بدون داشتن دسترسی به یکی از روش ها به هیچ وجه کشو را باز کنند.

استفاده از چراغ های هوشمند

همیشه لازم نیست که همه چراغ های همه اتاق های اداره روشن باشند، لامپ های هوشمند این امکان را فراهم میکنند که تنها زمانی که شخصی در اتاق است روشن شوند و یا بتوان با استفاده از نرم افزار چراغ ها را روشن و یا خاموش کرد.