در سال های اخیر تقاضا برای استفاده از قفل هوشمند در حال افزایش است و بسیاری از مردم ترجیح میدهند که از این دستگیره ها به جای قفل های مکانیکی و سنتی استفاده کنند.

دلیل افزایش تقاضا برای نصب این قفل ها این است که استفاده از ابزار های هوشمند مثل تلفن و لپتاپ روز به روز در حال افزایش است و مردم ترجیح میدهند از ابزار هایی استفاده کنند که به بتوانند به راحتی تنها با یک کلیک روی تلفن همراهشان آنها را کنترل نمایند. برای همین تولید کنندگان ابزار های مختلف سعی میکنند آنها را طوری طراحی کنند که مردم بتوانند از طریق تلفن همراه کنترلشان نمایند.

در این نوشته در مورد یکی از ویژگی های قفل هوشمند صحبت میکنیم که آن را از سایر ابزار ها و محصولات دیگر متمایز میکند.

عملکرد سیستم ضد شوک

امنیت بالای این قفل ها و وجود سیستم ها و ویژگی های متعدد باعث بهتر شدن سطح زندگی مردم شده است.

یکی از این ویژگی ها، سیستم ضد شوک است، فعال کردن این سیستم باعث میشود که در صورتی که سارقان قصد داشته باشند با وارد کردن شوک (ولتاژ بیش از حد) قفل را غیر فعال کنند موفق نخواهند شد و سیستم ضد شوک قفل را برای چند ثانیه غیر فعال خواهد کرد و درب در این زمان به هیچ عنوان باز نخواهد شد و سیستم برای لحظاتی خاموش میشود. تا افراد دیگر نتوانند وارد شوند.

بدنه مقاوم

علاوه بر این ویژگی، قفل قفل دیجیتال بدنه ای مقاوم هم دارد، بدنه این قفل ها از آلیاژ های مقاوم ساخته شده است که در برابر ضربات غیر مجاز و محکم از خود مقاومت زیادی نشان میدهد و سارقان نمیتوانند با وارد کردن نیروی بیش از حد درب را باز کنند و یا قفل را شکسته و وارد شوند.

زبانه این قفل ها هم از نوع ضد سرقت و با استاندارد های جهانی هستند که خیال کاربران را از بابت امنیت درب های ورودی ساختمان و آپارتمانتان راحت خواهد کرد.

دسترسی بدون کلید

دستگیره های دارای دستگیره ضد شوک هم مانند سایر دستگیره های دیجیتالی از روش های دسترسی مختلفی استفاده میکنند، روش هایی مانند دسترسی کارتی، اثر انگشت و رمز دیجیتالی. استفاده از این ویژگی ها خیال شما را از بابت استفاده از کلید های فلزی راحت خواهد کرد و دیگر استرس جا گذاشتن کلید ها و یا گم کردنشان را نخواهید داشت.

قابلیت کنترل از راه دور

تقریبا همه دستگیره های هوشمند قابلیت کنترل توسط گوشی موبایل و اینترنت را دارند، این ویژگی به کاربران این امکان را میدهد که یتوانند در مواقع لازم درب را از راه دور باز کنند و گزارش ورود و خروج افراد به داخل خانه یا آپارتمان را را مشاهده کنند. همچنین در صورت فعال شدن هر یک از ویژگی های امنیتی مانند سیستم ضد شوک، پیام هشدار روی تلفن همراهتان دریافت خواهید کرد.