بسیاری از افراد این سوال را میپرسند که ایا قفل دیجیتال عملکرد بهتری دارد یا قفل هوشمند؟ و تفاوت این دو چه چیزی است.
یک باور عمومی وجود دارد که این قفل های درب هستند که عملکرد بهتری نسبت به قفل و کلید های معمولی درب دارند و می توانند از حریم خصوصی و دارایی افراد محافظت کنند. بنابراین برای درک بهتر شرایط مختلف قفل ، ابتدا با اصول اولیه شروع می کنیم:

البته اکثر مردم با قفل ها و کلیدهای معمولی آشنا هستند. برای باز کردن قفل ، کلید وارد قفل می شود و این دو با هم به عنوان یک وسیله امنیتی برای محافظت از برخی مناطق محدود کار می کنند. این روش محدود کردن دسترسی برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است (اولین کلیدهای باستانی رومی).
در دنیای امروز ، قفل ها و کلیدهای معمولی کاملاً نامربوط نیستند. این یک اقدام پیشگیرانه ساده برای جلوگیری از ناامنی است. با این وجود ، استفاده از یک کلید استاندارد و قفل قطعاً مناسب ترین یا ایمن ترین راه برای محافظت از خانه یا ملک شما نیست. همه ما روزهایی را فراموش می کنیم که کلیدها را فراموش کردیم.
ما ادعا نمی کنیم که تمام تحقیقات را در مورد تمایز بین قفل های دیجیتالی و الکترونیکی بررسی کرده ایم. اما از نظر لی پرسون ، این دو معنی یک چیز هستند. این اصطلاحات به قفل هایی است که توسط جریان الکتریکی کار می کنند. این تعریف بسیار گسترده است و طیف گسترده ای از قفل ها را شامل می شود ، از جمله آنهایی که از طریق PIN ها ، کارت های RFID و بیومتریک (مانند اثر انگشت) باز می شوند.
قفل های دیجیتالی / الکترونیکی دارای چندین مزیت نسبت به قفل ها و کلیدهای سنتی از جمله ورود بدون کلید (کارت های RFID هیچ حساب واقعی ندارند). به آنها قفل کارت گفته می شود.

با داشتن قفل های دیجیتالی / الکترونیکی ، دیگر لازم نیست نگران تعویض یا تعویض کلیدهای از دست رفته باشید. همچنین در مورد کپی کردن کلیدهای خود نگران نباشید.

در حالی که فقط چند کلید دیجیتال ممکن است قادر به اجرای ورودی های حساس به زمان باشند ، مانند PIN هایی که فقط برای یک دوره زمانی خاص اعتبار دارند ، این روند معمولاً نسبتاً خسته کننده است. در هنگام تنظیمات ، صاحبان خانه باید یک کد قفل یا هرگونه تغییر دسترسی را تنظیم کنند. دیگر لازم نیست مراحل زیادی را طی کنید زیرا این قفل به تعداد ارقام / نمادهای موجود در صفحه کلید محدود است.
مطمئناً قفل هوشمند در بازار بسیار جدیدتر است. از آنجایی که یافتن یک تعریف جهانی با یک قفل هوشمند آسان برای درک بسیار چالش برانگیز است ، ما از بخشی از تعریف ویکی پدیا استفاده می کنیم:

قفل هوشمند یک قفل الکترومکانیکی است که برای دریافت و باز کردن قفل هنگام دریافت چنین دستورالعمل هایی با استفاده از یک دستگاه بی سیم و کلید رمزگذاری برای انجام فرآیند اعتبار سنجی استفاده می شود.
به عبارت دیگر ، قفل هوشمند شما یک قفل دیجیتالی است که اکنون توسط یک دستگاه جداگانه (معمولاً تلفن هوشمند) کنترل می شود.
از آنجا که می توانید قفل هوشمند را با تلفن هوشمند خود کنترل کنید ، اکنون قفل شما به نوعی به شما متصل است. این ویژگی کاملی از ویژگی های شما را به شما می دهد زیرا فاصله جغرافیایی دیگر مهم نیست و می توانید قفل هوشمند خود را در هر زمان که بخواهید قفل کنید.
Smart Lock قادر به ردیابی افرادی است که وارد خانه شما می شوند و زمان و تاریخ دقیق ورود را تعیین می کنند. برای کسانی که می خواهند بدانند چه موقع اعضای خانواده یا میهمانان وارد خانه خود می شوند ، این قفل گزینه مفیدی خواهد بود.
یک قیاس ساده برای توصیف چگونگی ارتباط قفل ها و کلیدها ، قفل های دیجیتال / الکترونیکی و قفل های هوشمند مانند مقایسه ساعت آنالوگ ، ساعت دیجیتال و ساعت اپل. ساعتهای آنالوگ دقیقاً مانند قفل کلید مکانیکی هستند – ساده اما محدود. ساعت دیجیتال (در بیشتر موارد) به صورت الکترونیکی هدایت می شود و دارای ویژگی های بیشتری مانند قفل دیجیتال / الکترونیکی است. اما در هنگام راحتی ، ساعتهای دیجیتال به ساعتهای هوشمند (مانند قفلهای هوشمند) نمی رسند.