شاید تاکنون برای شما اتفاق افتاده باشد که کلید های خود را داخل خانه جا گذاشته باشید یا آنها را گم کرده باشید! در این مواقع باید به یک قفل ساز مراجعه کنید تا درب خانه را برایتان باز کند. این پروسه بسیار زمان بر است، اما برای جلوگیری از بروز این مشکل چه باید کرد؟ پاسخ ما به شما استفاده از قفل هوشمند است. در ادامه در مورد خصوصیت های این قفل ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

یکی از ویژگی های این قفل ها که باعث محبوبیتشان شده است ویژگی کنترل از راه دور است، میتوان از هر جایی تنها با دسترسی به اینترنت و یک تلفن هوشمند درب خانه را مدیریت کرد. این کار دسترسی به خانه و محل مورد نظرتان را ساده خواهد کرد. و همچنین امنیت را تا حد خیلی زیادی افزایش میدهد.

این قفل ها انواع گوناگونی دارند که با توجه به تکنولوژی ای که در آنها به کار گرفته شده است، دسترسی های مختلفی دارند. به عنوان مثال میتوان به انواع مختلف این قفل ها به، قفل رمزی، کارتی، اثر انگشت و تلفن همراه اشاره داشت.

از بین این مدل ها قفل هایی که با استفاده از تلفن همراه میتوان آنها را مدیریت کرد محبوبیت بیشتری دارند. به عنوان مثال تصور کنید که با دستان پر از خرید باز میگردید و با استفاده از تلفن همراه درب را باز میکنید و وارد خانه میشوید. و دیگر نیازی نیست که برای مدت زمان زیادی دنبال کلید هایتان بگردید و دردسرهای زیادی را متحمل شوید.

همچنین میتوانید در نرم افزار این قفل ها به راحتی گزارش های عبور و مرور و افرادی که وارد خانه و یا از آن خارج شده اند را ببنید. همچنین دیگر نیازی نیست که نگران ورود افراد بیگانه به داخل خانه باشید، خود قفل در صورت تشخیص ورود غیر مجاز آن را به اطلاع شما خواهد رساند.

با توجه به مزیت هایی که در مورد آنها صحبت کردیم اکنون وقت آن رسیده است که قفل های مکانیکی قدیمی خود را با قفل های هوشمند تعویض کنید.