در مقالات قبلی این سایت در مورد سیستم های هوشمند و خانه های هوشمند صحبت کرده بودیم. و گفتیم که زمانی که  از این سیستم ها استفاده میکنیم میتوان تمام کارها را به صورت هوشمند مدیریت کرد و همه را از طریق نرم افزار به صورت هوشمند مدیریت نمود. در این نوشته قصد داریم یکی از بهترین سیستم های هوشمند در جهان را به شما معرفی نماییم. در این نوشته در مورد پروتکل KNX صحبت خواهیم کرد.

 

قابلیت برنامه ریزی پروتکل KNX

 

این پورتکل تقریبا ۲۰ سال است که مورد استفاده قرار میگیرد. و اولین سیستم هوشمند سازی خانه است که مورد استقبال زیادی قرار گرفت. این پروتکل قابلیت برنامه ریزی دارد و میتوان وسایل مختلف را با استفاده از آن به هم متصل کرد.

 

استاندارد جهانی هوشمند سازی منازل

 

یکی از مزیت های استفاده از خانه هوشمند مبتنی بر این پروتکل این است که میتوانید آنها را برای تمامی منازل هوشمند به کار برد. این پروتکل در حال به روز رسانی است و اگر از آن استفاده کنید به روز رسانی های آن را در اختبار خواهید داشت.

 

امکان اضافه کردن قابلیت های بیشتر

 

استفاده از این پروتکل این مزیت را نیز دارد که میتوان آن را ارتقا داد. و هر زمانی که بخواهید میتوانید قابلیت های جدیدی را به آن بیافزاید.

 

رابط کاربری مرکزی

 

همه قابلیت های این سیستم با استفاده از یک رابط مرکزی به هم متصل شده اند. که میتوان با استفاده از رابط مرکزی آنها را کنترل کرد و برنامه ریزی نمود.

 

امنیت بالا

 

امنیت بالای این سیستم به دلیل به کار گیری از سنسور های هوشمند و قابلیت اتصال به قفل دیجیتال و اثر انگشت باعث شده است که در زمان ترک خانه دیگر نگرانی از بایت سرقت اموالتان نداشته باشید.

 

سادگی استفاده

 

استفاده از این سیستم ها بسیار ساده است و میتوانید تنها با لمس یک دکمه فرمانی را اجرا نمایید. و یا چراغ ها را خاموش و روشن و سیستم های گرمایشی و سرمایشی را کنترل کنید و…